پاسخ روسیه به بمب اتمی جدید آمریکا چیست؟ +ویدیو

چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 09:16

کارشناس نظامی روس پیش‌بینی کرد که روسیه به اقدام آمریکا در تسلیح ارتش خود به بمب‌های هوشمند اتمی، پاسخی قاطع خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کنستانتین سیوکوف" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ارتش آمریکا در اوایل سال 2018 بمب‌های هوشمند ب61-12 اتمی را تحویل خواهد گرفت و قرار است بمب‌های مذکور روی هواپیماهای جنگی نصب شوند.
ادارۀ امنیت هسته‌ای آمریکا دوشنبه گذشته رسما از آغاز آماده‌سازی فنی برای تولید بمب اتمی ب61-12 خبر داد که به صورت گسترده متحول شده، و به بمبی هوشمند، کوچکتر و کارآمدتر تبدیل شده است.
خبرگزاری اسپوتنیک در مقابل خاطرنشان کرد، برد موشک‌های سامانۀ "اسکندر" روسیه 500 کیلومتر است، و می‌توان این موشکها را تا اصابت به هدف مورد نظر هدایت کرد. این امر باعث می‌شود که رهگیری و انهدام موشک‌های اسکندر با سامانه‌های ضدهوایی بسیار دشوار شود، علاوه بر این، می‌توان از این سمانه برای پرتاب موشک‌های بالدار "آر 500" که دقت بسیاری در برخورد به اهداف دارند، استفاده کرد.
رسانه‌های آمریکا پیشتر ادعا کرده بودند که ارتقای بمب‌های اتمی این کشور در راستای تلاش ارتش جهت نوسازی و توانمند کردن زرادخانه‌های هسته‌ای خود است.
سیوکوف کارشناس نظامی روس در واکنش به این موضوع، اظهار داشت: عملیات نوسازی ارتباطی به هستۀ اتمی بمب ندارد، بلکه در این فرایند بدنۀ بمب و قطعات مختلف آن نوسازی می‌شود تا ویژگی‌های آیرودینامیکی آن بهبود یابد.
وی خاطرنشان کرد: این عملیات بیشتر از 18 ماه زمان نخواهد برد، و احتمالا پس از تکمیل این فرایند، فورا بمبهای مذکور به ارتش آمریکا تحویل داده خواهد شد.
سیوکوف اظهار داشت که بمب ب61-12 یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی و بسیار فعال به شمار می‌آید و می‌توان به وسیلۀ آن اهدف را با دقت بسیار بالا منهدم کرد، و از جمله قابلیت‌های آن انهدام مراکز فرماندهی ساخته شده در زیر زمین است.
وی افزود: اما روسیه می‌تواند فقط یک واکنش از خود نشان دهد، و آن ارتقای کلاهک اتمی جدیدی برای سامانۀ اسکندر است، و برای روسیه گزینۀ کارآمد دیگری وجود ندارد.
آمریکا آخرین آزمایش بمب جدید را در 20 اکتبر 2015 در ایالت نوادا انجام داد و بمب مذکور را از بمب افکن اف 15 ای رها کرد. ادارۀ امنیت اتمی آمریکا عملیات مذکور را موفقیت آمیز اعلام کرد.

B61-12.

ویدیوی منتشر شده از آزمایش بمب B61-12


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها