حلب.. پیروزی نهایی برای سوریه

حلب.. پیروزی نهایی برای سوریه
چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 10:17

روزنامه روسی "کامرسانت" تاکید کرد که کنترل ارتش سوریه بر شهر حلب به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور بزرگترین پیروزی برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در صحنه های جنگ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه کامرسانت در مقاله خود به عملیات بشردوستانه روسیه در شهر حلب پرداخت و نوشت: موفقیت عملیات نظامی ارتش سوریه در محاصره کردن تروریست ها در حلب چه بسا نه فقط نقطه تحولی در جنگ به شمار رود بلکه نقش بازیگران خارجی از جمله روسیه را تغییری ریشه ای خواهد داد. کنترل دوباره ارتش سوریه بر دومین شهر بزرگ سوریه، بزرگترین پیروزی برای بشار اسد رئیس جمهور این کشور در صحنه های نبرد است.

این روزنامه افزود: ممکن است که تداوم نبردها بحران جدیدی را در روابط بین روسیه و غرب ایجاد کند.

کامرسانت به هشدار جان کری درباره از بین رفتن همکاری بین مسکو و واشنگتن در صورت یورش ارتش سوریه و هم پیمانانش به شهر حلب بعد از پایان عملیات بشردوستانه در این شهر اشاره کرد و نوشت: طرف روس همه اتهامات را درخصوص اینکه عملیات بشردوستامه مقدمه ای برای یورش به حلب است، رد کرد.

این روزنامه درعین حال به ثمر دادن عملیات بشردوستانه از طریق خروج غیرنظامیان از محله های شرقی شهر حلب که در کنترل 10 هزار عنصر مسلح است و نیز تسلیم شدن شماری از این عناصر پرداخت و نوشت: آمریکا نگرانی خود از اقدامات مسکو را پنهان نکرده است.

کامرسانت نوشت: عملیات کنترل ارتش سوریه بر شهر حلب تبعات دراز مدتی نه فقط در درگیری سوریه بلکه در روابط با بازیگران اصلی شرکت کننده در روند حل و فصل بحران خواهد داشت.

این روزنامه افزود: احتمالا بیرون راندن عناصر مسلح اصلی محاصره شده در شهر حلب، نقطه عطفی در جنگ خواهد شد و به معنای پیروزی نهایی بشار اسد رئیس جمهور سوریه خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها