استفادۀ گروه مورد حمایت آمریکا از مواد سمی در حلب

استفادۀ گروه مورد حمایت آمریکا از مواد سمی در حلب
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 09:04

رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه تأکید کرد یکی از گروه‌های مسلحی که آمریکا آن را در فهرست "مخالفان میانه‌رو" قرار داده است، در حمله به حلب از مواد سمی استفاده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " سرگی شوارکوف" اظهار داشت: گروه "نور الدین الزنکی" که آمریکا آن را جزو "مخالفان میانه‌رو" می‌داند، در 2 آگوست از مواد سمی در حلب استفاده کردند.
وی خاطرنشان کرد، گروه "نور الدین الزنکی" در 2 آگوست 2016 از شهرک السکری در بخش شرقی حلب، که محل استقرار این گروه تروریستی است، مناطق مسکونی نزدیک خود در شهرک صلاح الدین را با مواد سمی هدف قرار داد. و در نتیجه این حمله 7 نفر کشته و 23 تن نیز دچار آسیب دیدگی شدند. روسیه نیز آمریکا را درخصوص حملۀ این گروه تروریستی با مواد سمی مطلع کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مقام روس خاطرنشان کرد: اوضاع حلب همچنان پیچیده است، و عناصر مسلح به تیراندازی ادامه می‌دهند، به صورتیکه گروه‌های مسلح طی 24 ساعت گذشته، کاستیلو و شهرک الانصار واللیرمون را گلوله باران کردند.
وی افزود: تروریست‌ها با تهدید شهروندان به مرگ، خروج آنان از شرق حلب را با مشکل مواجه می‌کنند؛  و خبرهایی در خصوص آماده کردن زنان و کودکان، برای استفاده از آنان به عنوان انتحاری در عملیات تروریستی وجود دارد.
شوارکوف خاطرنشان کرد که حدود 400 نفر موفق شده‌اند از مناطق تحت کنترل عناصر مسلح در حلب خارج شوند که 76 تن از آنان کودک هستند.
وی تأکید کرد که 7 مسیر برای خروج ساکنان از بخش شرقی حلب ایجاد شده است، و مسؤولان محلی همۀ وسایل موردنیاز برای اسکان شهروندان از جمله آب و غذا و خدمات دارویی و بهداشتی را فراهم کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها