درخواست افشای جنایات "مخالفان میانه‌رو" در سوریه

درخواست افشای جنایات
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 15:09

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، رسانه های غربی را به اتخاذ موضع شجاعانه و شکستن سکوت در قبال جنایت های گروه های به اصطلاح " میانه روی " سوری وتلفات انسانی ناشی از حملات ائتلاف به اصطلاح ضد داعش فرا خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ماریا زاخارووا" در صفحه فیس بوک خود درواکنش به حمله شیمیایی اخیر در حلب سوریه نوشت: جنبش "نور الدین زنکی" که مورد حمایت واشنگتن است، با اتهامات بسیار در ارتباط با کشتار شهروندان از جمله زنان و کودکان در مناطق خارج از سلطه مخالفان مسلح در حلب مواجه است.
روسیا الیوم خاطرنشان کرد که یک مسئول نظامی روس در سوریه روز چهارشنبه گفته بود که استفاده عناصر مسلح جنبش " نورالدین زنکی" در حلب از مواد سمی، به کشته شدن هفت نفر و انتقال بیش از بیست نفر به بیمارستان منجر شد.
این حمله سه شنبه ( 12 مرداد) در منطقه " صلاح الدین " در حلب شرقی روی داد و منبع این حمله از منطقه السکری بود که تحت سلطه عناصر مسلح "نور الدین زنکی" است، که آمریکا آنان را جزو "مخالفان میانه رو" می داند.

زاخارووا گفت گروه های زیر مجموعه ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک شهر منبج در حومه حلب را به طور کامل محاصره کرده اند و درگیری های شدید میان نیروهای این ائتلاف و عناصر داعش در داخل مناطق مسکونی درجریان است و این درگیری ها به کشته شدن شماری از شهروندان منجر شده است.
وی ادامه داد، جنگنده های ائتلاف بین المللی به فرماندهی واشنگتن، دراکثر موارد حملات هوایی را اجرا می کنند ولی این حملات، به جای اینکه مواضع گروه تروریستی داعش را هدف قرار دهد، مناطق مسکونی را هدف قرار می دهد.
زاخارووا افزود: جنگنده های ائتلاف از 19 ژوئیه بیش از 90 بار، مناطق شهر حلب را هدف قرار داده اند که درنتیجه این حملات، صدها نفر از شهروندان کشته و هزاران نفر مجروح شدند.

وی همچنین گفت: همه گذرگاه هایی که شهروندان می توانستند از شهر منبج خارج شوند، بسته شده است و هیچ کمکی به اهالی که از کمبود مواد غذایی و دارو و امکانات اولیه رنج می برند، نمی شود؛ به گونه ای که درزمان حاضر همه شرایط برای وقوع فاجعه انسانی فراهم است.

این دیپلمات روس همچنین خاطرنشان کرد که خروج شهروندان از منبج تنها در روز 19 ژوئیه گذشته اتفاق افتاد، اما یک حمله هوایی، کاروان آوارگان را هدف قرار داد که براثرآن، حدود 200 نفر کشته و یا مجروح شدند.

وی افزود : آمریکا و نیروهای سوریه دموکراتیک هیچ گونه اقدام پیشگیرانه را برای ممانعت از کشته شدن شهروندان انجام نمی دهند.

زاخارووا  ادامه داد: اگر شرکای غربی ما و دروهله اول واشنگتن، باز هم همه تلاش خود را برای سرپوش گذاشتن بر این واقعیت ها به کار گیرند، تلاش ها و حرف و حدیث ها درباره توقف کشتار و خونریزی در سوریه، امری بیهوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که رسانه های غربی شجاعت به خرج دهند و از جنایت های مخالفان به اصطلاح میانه رو در سوریه و منابع تامین مالی آنان پرده بردارند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها