بشار اسد در دیدار بروجردی چه گفت؟

بشار اسد در دیدار بروجردی چه گفت؟
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 20:39

العالم ـ رییس جمهوری سوریه تاکید کرد که آینده خاورمیانه را ملتهای منطقه که در حال مبارزه با تروریسم هستند، ترسیم خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد امروز(پنجشنبه) در دیدار با علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه، گفت: ملتهایی که در مقابل این سیاستها ایستادند و برای مقابله با تروریسم و نیز به منظور حفظ کشور و استقلال آن، جانفشانی ها و فداکاریها کردند، آینده منطقه را ترسیم خواهند کرد.

در این دیدار که تازه ترین تحولات در سوریه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، بروجردی نیز تاکید کرد که دستاوردهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم، مقاومت و ایستادگی ملت سوریه و  پافشاری آن بر دفاع از کشورش در برابر تروریسم و حامیانش را تکمیل کرد. 

وی خاطرنشان کرد : موفقیت های سوریه بار دیگر نقشه تمام منطقه را ترسیم خواهد کرد.

بشار اسد و مهمانش همچنین درباره اوضاع منطقه ای و بین المللی و بازتاب آنها بر وضعیت سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند و تاکید کردند که اصرار برخی کشورها بر ادامه سیاستهای غیرعقلانی و حمایت از گروههای تروریستی به منظور تحقق اهدافی مغایر با منافع ملتها، در رواج پدیده تروریسم و بی ثباتی کشورهای بیشتری سهیم گشت.

دو طرف بر اهمیت تقویت همکاری مستمر پارلمانی و استفاده از این همکاری ها در زمینه های مخلتف در راستای تقویت پیوندهای برادری میان دو ملت تاکید کردند و این علاوه بر ادامه دادن به بالابردن سطح همکاری میان دو کشور است.

دیدار ولید المعلم با هیات پارلمانی ایران

درهمین حال ولید العلم وزیر خارجه و معاون نخست وزیر سوریه با هیات پارلمانی ایرانی دیدار کرد و دو طرف درباره تحکیم روابط دوجانبه و همکاری های مشترک میان دو کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

معلم در این دیدار تاکید کرد که مقاومت تنها گزینه اصلی برای ملت سوریه و مسؤولان سوری است و پیروزی نزدیک است.

بروجردی نیز ابراز اطمینان کرد که پیروزیِ نزدیک از آنِ سوریه و محور مقاومت است.

وی گفت: ملت و رهبری در ایران همواره در کنار ملت و مسؤولان سوریه بوده اند و به حمایت از آنها در زمینه های مختلف ادامه می دهند تا در جنگ خود علیه تروریسم تکفیری پیروز شوند و امنیت و ثبات به تمام نقاط سوریه بازگردد.

210-9

 

پربیننده ترین خبرها