مفتی عربستان آبروی وزارت دفاع این کشور را برد

مفتی عربستان آبروی وزارت دفاع این کشور را برد
جمعه 15 مرداد 1395 - 14:30

مفتی عربستان برای تأمین مخارج سربازان سعودی در مرزهای جنوبی این کشور با یمن و مقابله با پیشروی ارتش یمن در خاک عربستان، دست به دامن مؤسسات غیر دولتی و بانک ها و بازرگانان این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، عبدالعزیز آل شیخ، در این تقاضا که در خبرگزاری عربستان، (واس) منتشر شد روز چهارشنبه 3 اگوست 2016 (13 مردادماه) خواستار کمک مالی به نیروهای سعودی مستقر در منطقه درگیری و پرداخت بدهی و تأمین نیازمندی هایشان شد. در حالی که وزارت دفاع عربستان در حال سرپوش گذاشتن بر روی تلفات نیروهای این کشور در تجاوز علیه یمن است، درخواست مفتی این کشور نشان دهندۀ عمق آسیب هایی است که نیروی نظامی عربستان متحمل شده است، 
بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، آل شیخ در یک برنامۀ رادیویی هفتگی که از مکه پخش می شود این تقاضا را مطرح کرد.
آل شیخ، پیش از این در ماه مبارک رمضان فتوا داده بود که سربازان سعودی که در مرز یمن مشغول جنگ هستند مجبور نیستند روزه بگیرند.
پس از یک دوره آرامش یک ماهه که بر اساس توافق آتش بس در شهر "ظهران الجنوب" حاکم شده بود، اخیراً درگیری بین ارتش یمن و نیروهای سعودی در مرز بین دو کشور شدت گرفته است.
گزارش ها حکایت از آن دارند که عربستان در حمله به یمن هزاران نفر از نیروهای ارتش خود و حجم زیادی از تجهیزات نظامی خود را از دست داده است. این جنگ هزینه مالی گزافی نیز روی دست عربستان گذاشته است.
این تقاضا از سوی مفتی عربستان شدت ناتوانی عربستان از تأمین بار مالی تجاوزات مکرر خود به یمن را نشان می دهد. تجاوز علیه یمن خزانه دولت را خالی کرده است. 

208-220

پربیننده ترین خبرها