پیش‌بینی سایت صهیونیستی؛

مثلث مصر، "اسرائیل" و عربستان در مقابل ایران

مثلث مصر،
جمعه 15 مرداد 1395 - 22:11

یک سایت خبری صهیونیستی با اشاره به بهره‌برداری رژیم صهیونیستی از ناآرامی‌ها و بحران‌های کنونی منطقه پیش‌بینی کرد که این وضعیت به سمت تشکیل مثلث قاهره، تل آویو و ریاض درمقابل طهران حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت صهیونیستی "نیوز وان" نوشت: ناآرامی های منطقه خاورمیانه در نهایت امر به تلاش برای ایجاد محوریِ دشمن با ایران منجر شد که متشکل از کشورهای عربی میانه رو است که لحن شدید در قبال اسرائیل ندارند و در صدر این کشورها، مصر، عربستان و امارات قرار دارند.

این سایت صهیونیستی افزود: در این کشورهای عربی نه تنها انتقادی از اسرائیل وجود ندارد، بلکه آنها جزء کشورهایِ ائتلافِ دشمن با ایران شده اند. مصر و عربستان و اسرائیل سه ضلع اصلی "مثلث انسجام و همکاری علیه ایران" در خاورمیانه هستند.

پایگاه "الوطن" به نقل از این سایت صهیونیست نوشت: انور عشقی ژنرال بازنشسته نزدیک به دولت عربستان 22 ژوئیه گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرد و این درحالی است که در سالهای اخیر چندین نشست بین مقامات سعودی و رژیم اسرائیل برگزار شده است.

به عنوان مثال، ترکی فیصل شاهزاده سعودی و رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان با مسئولان بلندپایه سابق ارتش رژیم اسرائیل و ژنرال های بازنشسته این رژیم نظیر عمیدرو و عاموس یادلین ملاقات کرد. اخیرا نیز دیپلماتهای سعودی در کنار دیپلماتهای رژیم اسرائیل ظاهر شدند و به راحتی در تعداد زیادی از اجلاس های بین المللی با هم صحبت کردند.

سایت "نیوز وان" نوشت: به نظر می رسد که انور عشقی امروز  "کبوتر سفید" صلح است که سران دولت عربستان او را برای ایفای ماموریتی ویژه اعزام کردند و با شاخه زیتون (نماد صلح) در دستانش بازگشت. او به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در ژوئیه گذشته گفت: شرایط تغییر کرده و اکنون به نظر می رسد که اسرائیل و عربستان دشمنان مشترکی دارند، لذا باید با یکدیگر همکاری کنند.

در همین راستا، سامح شکری وزیرخارجه مصر ماه ژوئیه گذشته سفری رسمی به فلسطین اشغالی داشت. این سفری مهم بود که اشاره می کند مصر در بین قدرتهای نوپا در کجا ایستاده است. قدرتهایی که برای اعمال نفوذ منطقه ای تلاش می کنند لذا اقدامات برای ایجاد یک محورِ دشمن با ایران، امروز از کشورهای عربی نشات می گیرد که در لحن و موضعگیری های خود، هیچ عبارتی در محکومیت یا انتقاد از اسرائیل ندارند.

این سایت صهیونیست در پایان نوشت: در راستای ایجاد این محور دشمن با ایران، اکنون سران این کشورها از طریق پرونده های مختلف از جمله طرح صلح عربی با نتانیاهو در ارتباط هستند و برای جلب توجه او، دلبری می کنند؛ همانطور که خود نتانیاهو به این موضوع اشاره کرد و گفت: "ما در مسیر ایجاد تغییری عمیق در روابط خودمان با جهان عرب حرکت می کنیم و این اتفاق اولین بار در تاریخ (رژیم) اسرائیل رخ داده است".

پربیننده ترین خبرها