اوباما: بحران سوریه من را پیر کرد!

اوباما: بحران سوریه من را پیر کرد!
شنبه 16 مرداد 1395 - 11:41

رئیس جمهور امریکا در جلسه سخنرانی درباره مشکلات پیش روی کاخ سفید، گفت که جنگ سوریه و نشست هایی که به خاطر آن برگزار شده است وی را پیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از "روسیا الیوم" باراک اوباما، در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه با شورای امنیت ملی و فرماندهان نظامی در وزارت دفاع امریکا گفت: "من با اطمینان می گویم که بخش عمده ای از سفیدی موی من، به خاطر نشست ها و جلسه هایی است که درباره سوریه برگذار کرده ایم."
وی افزود: "در پایان هر جلسه ای که درباره سوریه برگزار می کنیم همیشه به این فکر می کنیم که آیا راه حل دیگری برای حل بحران جنگ داخلی سوریه و صلح وجود داشته است که به ذهن ما نرسیده باشد."
اوباما با تأکید بر ضرورت شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه گفت که تشدید فشار بر این گروه تروریستی در عراق و سوریه، این گروه را بر آن داشته که حملات خود را به مناطقی خارج از اشغال خود بکشاند.
اوباما با اشاره به این موضوع که این گروه همچنان توان حمله یا سازمان دهی آن را دارد خاطرنشان کرد: "ما با تمام توان به تعقیب داعش در تمام جبهه ها ادامه می دهیم."

داعش ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ و "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی در عراق و سوریه ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریست‌ها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.
208

پربیننده ترین خبرها