خروج عربستان از لیست‌سیاه و روسیاهی سازمان‌ملل

خروج عربستان از لیست‌سیاه و روسیاهی سازمان‌ملل
شنبه 16 مرداد 1395 - 15:24

دبیرکل سازمان ملل متحد به تازگی گزارش جنجالی خود مبنی بر حذف ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از لیست سیاه کشتار کودکان را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد. این در حالی است که عربستان مسئول کشتار بیش از 500 کودک در جنگ علیه یمن است که از ماه مارس 2015 آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، سایت روزنامه رأی الیوم در مطلبی نوشت: اگرچه طبق گفتۀ خانم لیلی زورقی نماینده ویژه سازمان ملل متحد عربستان به طور دائمی از لیست سیاه خارج شد، اما قطعا نام سازمان ملل متحد و دبیرکل آن و همۀ معاونانش با این اقدام به لیست سیاه تری وارد شد که همانا چشم پوشی از جنایت علیه کودکان در کشوری فقیر است که مورد حملۀ وحشیانه و ناموجهی قرار گرفته است.
عربستان سعودی که در برابر سازمان ملل متحد از سلاح تهدید به توقف کمک های مالی استفاده کرد و لابی های آمریکایی و غیر آمریکایی را برای اعمال فشار به دبیرکل آن و برخی معاونانش به کار گرفت، در نهایت موفق شد که نام خود و متحدانش را از لیست سیاه بیرون بکشد، اما هرگز نخواهد توانست از ریختن خون کودکان بی گناه یمنی تبرئه شود.
با کمال تأسف عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، به دلیل برخورداری از پشتیبانی آمریکا، هر تعدادی از کودکان را بکشند هرگز در لیست سیاه سازمان ملل متحد قرار نخواهند گرفت.
کودکان یمن، مانند برادران و خواهران خود در فلسطین و سوریه و لیبی و قبل از همۀ اینها در عراق با گرسنگی و محرومیت و محاصره و بمب و موشک روزگار می گذرانند، چون در سنگر آمریکا نیستند و کشورشان فقیر است.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها