رئیس شورای سیاسی اداره یمن کیست؟

رئیس شورای سیاسی اداره یمن کیست؟
شنبه 16 مرداد 1395 - 23:14

العالم - "صالح علی الصماد " امروز(شنبه) در اولین نشست شورای عالی سیاسی اداره یمن در صنعاء پایتخت این کشور به عنوان رئیس این شورا و " قاسم محمد غالب لبوزه" به عنوان معاون وی انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الصماد، مسئول سیاسی گروه انصارالله و ناظر کل در استان تعز و از رهبران حوثی است که درفهرست 55 نفری  تحت پیگرد رژیم سابق یمن قرار داشت.

الصماد متولد اول ژانویه 1979 در بنی معاذ از توابع سحار دراستان صعده است؛ وی فارغ التحصیل دانشگاه صنعاء و در مدارس صعده تدریس می کرد.

وی در جنگ سوم صعده و زمانی معروف شد که جبهه مقاومت در بنی معاذ با هدف کاهش فشار نظامی بر مران، نشور و ضحیان تشکیل شد و درگیری های شدید را در مناطق نزدیک شهر صعده بین المقاش و الطلح و در دشت های قیعان رهبری کرد و پس از آن جنگ چهارم صعده روی داد.

جنگنده های یمنی طی حملاتی منزل و مزارع وی را ویران کردند و دو نفر از برادرانش دراین درگیری ها کشته شدند.

به دنبال این حملات، تانک ها و توپخانه های رژیم اسبق یمن حملاتی را با هدف کشتن وی اجرا کردند؛ وی دراین نبردها، بارها شجاعانه با مرگ دست و پنجه نرم کرد.

علم و شجاعت و قهرمانی از ویژگی های بارز الصماد اعلام شده است؛ وی علوم دینی را در محضر مراجع دینی از جمله "مجدالدين المؤيدی" که در منطقه شان مقیم بود و سيد بدرالدين الحوثی فرا گرفت.

الصماد در تاریخ 24 سپتامبر 2014 از گروه انصارالله به عنوان مشاور رئیس جمهوری یمن انتخاب شد.

215-211-9

پربیننده ترین خبرها