افشای نقش بندر بن سلطان در عملیات تروریستی 11سپتامبر

افشای نقش بندر بن سلطان در عملیات تروریستی 11سپتامبر
يکشنبه 17 مرداد 1395 - 08:04

شواهد جدید منتشر شده نشان دهنده ارتباط یکی از عوامل حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر سال 2001 با شاهزاده بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان ان درگزارشی بااشاره به نقش عربستان سعودی در حملات یازدهم سپتامبر پرداخت و نوشت : شواهد جدید منتشر شده نشان دهنده ارتباط یکی از عوامل این حادثه با شاهزاده بندر بن سلطان سفیر سابق عربستان در آمریکاست.
در  این  گزارش  به قلم  جنیفر ریزو  آمده است: زمانی که آمریکا نخستین عامل برجسته القاعده را شش ماه پس از وقوع حملات یازدهم سپتامبر دستگیر کرد، به یک سرنخ نگران کننده دست یافت و آن این که رد پای تماس های تلفنی او به آمریکا می رسید. نیروهای پاکستانی در حمله ای شبانه ابو زبیده، مسئول عضوگیری این گروه تروریستی و یکی از اعضای چرخه داخلی اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده را دستگیر کردند.
سی ان ان افزود : اکنون با  گذشت  چهارده سال از زمان دستگیری ابو زبیده، اسنادی به تازگی منتشر شده از گزارش کنگره در سال 2002 در ارتباط با حملات یازدهم سپتامبر موسوم به گزارش «بیست و هشت صفحه ای»، نشان دهنده ارتباط غیر مستقیم بین عامل القاعده و یک شرکت مرتبط با شاهزاده بندر بن سلطان یکی از اعضای کلیدی خاندان سلطنتی عربستان سعودی و سفیر سابق این کشور در واشنگتن است.
درادامه این گزارش آمده است : حتی از زمانی که نوزده مرد - که پانزده تن از آنها اتباع سعودی بودند - چهار هواپیما را ربودند و مسیر تاریخ آمریکا را تغییر دادند، احتمال دست داشتن رسمی عربستان در این حادثه روابط بین دو کشور را تحت تأثیر قرار داد. در حالی که ارتباط ادعا شده با بندر بن سلطان در اسنادی که به تازگی از طبقه بندی محرمانه خارج شده اند، سبب ارائه مدارکی مستقیم در این باره نمی شود که شاهزاده بندر بن سلطان در حملات یازدهم سپتامبر دست داشته است، اما این موضوع سئوالات جدیدی را درباره دست داشتن عربستان در این حادثه ، مطرح می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها