برنامه عربستان برای تحقیق در باره حملات تروریستی آلمان!

برنامه عربستان برای تحقیق در باره حملات تروریستی آلمان!
يکشنبه 17 مرداد 1395 - 09:53

العالم- درحالی که ارتباط عاملان حملات تروریستی آلمان با چند سعودی عضو داعش به اثبات رسیده ا ست، عربستان آمادگی خود را برای همکاری با آلمان دریافتن عاملان حملات تروریستی این کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجله اشپیگل روز شنبه به نقل از یکی از مسئولان سعودی بدون ذکر نام وی گزارش داد: عربستان سعودی آمادۀ همکاری با آلمان در تحقیقات مربوط به پرونده حملات تروریستی روزهای 18 و 24 ژوئیه 2016 است و مسئولان این دو کشور همچنان با همدیگر درخصوص این پرونده در تماس هستند.
تحقیقات تاکنون نشان داده است که 2 عاملِ حملات تروریستی آلمان با چند سعودیِ عضو داعش در ارتباط بودند و از آنها برای اجرای حملات دستور می گرفتند ولی هویت این سعودی ها هنوز فاش نشده است.
آلمان ماه ژوئیه شاهد چند حمله بود که فقط 2 حمله از این حملات ، تروریستی اعلام شده است.
یک پناهندۀ افغان 17 ساله به نام ریاض خان روز 18 ژوئیه با چاقو و تبر به سرنشینان قطار شهر ورتسبورگ حمله کرد که در این حمله 4 نفر به شدت زخمی شدند.
اشپیگل به نقل از منابع نزدیک به سرویس اطلاعاتی آلمان نوشت که این پناهندۀ افغان با یکی از اعضای داعش از طریق اینترنت در ارتباط بود.
این مجله افزود: عضو داعش به پناهندۀ افغان پیشنهاد داده بود که با خودرو مردم را زیر بگیرد و بکُشد ولی تبعۀ افغان پیشنهاد وی را رد کرد و گفت که به علت نداشتن گواهینامه رانندگی نمی تواند چنین کاری را بکند و سرانجام تصمیم گرفت که با سلاح سرد به مردم حمله کند و در آخرین ارتباط اینترنتی خود با عضو داعش نوشت " دیدار در بهشت ".
سرویس اطلاعاتی آلمان همچنین اعلام می کند، یک پناهندۀ سوری به نام محمد الدلیل روز 24 ژوئیه هنگام ساختن بمب دستی در خانه اش در شهر انسباخ کشته شد و یکی از اعضای داعش در کشوری دیگر قبلاً از وی خواسته بود که لحظه ساختن بمب را فیلمبرداری کند و در این فیلم  مسئولیت منفجر کردن بمب دست سازش در یکی از مراکز رقص و آواز این شهر را به عهده بگیرد.  

214-9

پربیننده ترین خبرها