کشتار و محاصره مردم شهر حویجه عراق هنگام فرار از دست داعش

کشتار و محاصره مردم شهر حویجه عراق هنگام فرار از دست داعش
يکشنبه 17 مرداد 1395 - 12:29

العالم - ده ها عراقی هنگام فرار از مناطق تحت تصرف داعش در شمال عراق کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت سومریه نیوز امروز(یکشنبه) به نقل از انور العاصی رئیس عشیره العبید در استان کرکوک در شمال عراق گزارش کرد:عوامل داعش به سوی 3 هزار عراقی هنگام فرار مردم از شهر حویجه کورکورانه تیراندازی کردند که 12 نفر در این تیراندازی کشته شدند و 150 نفر نیز با انفجار مین های کارگذاشته شده در مسیر فرار ساکنین این شهر کشته شدند.
العاصی از فرارموفقیت آمیز صدها عراقی خبر داد و افزود : حدود 600 نفر از ساکنین حویجه موفق به  فرار شدند و در سرپناه های امن اسکان داده شده اند.
وی گفت  در میان سه هزار نفری که روز پنجشنبه از حویجه فرار می کردند ، زنان ، کودکان و سالمندان نیز بودند و در میان کشته ها یک کودک 5 ساله و تعدادی جوان دیده می شوند. 
رئیس عشیره العبید اعلام کرد: برخی از خانواده هایی که با پای پیاده از حویجه درحال فرار بودن ، به محاصره عوامل داعش درآمده اند و دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق باید هر چه زودتر برای نجات آنها دست به کار شود زیرا اگر کوتاهی کند، ما شاهد جنایتی دیگر خواهیم بود.
العاصی که ناظر بر عملیات آزادسازی حویجه است، افزود: هم اکنون 100 هزار عراقی از جمله کودکان شیرخواره و زنان باردار در شهر حویجه و حومۀ آن از کمبود آب و غذا رنج می برند و این شهر باید پیش از شهر موصل آزاد شود زیرا داعش در حویجه نقشه حملات تروریستی خود را در مناطق حمرین ، طوز ، مخمور و بیجی و میادین نفتی علاس و عجیل طراحی می کند. 
العاصی گفت : حدود 200 خانواده توانست که خود را به نزدیکی شهر العلم در غرب شهر حویجه برساند و خود را از دست داعش نجات بدهد.

214-9

پربیننده ترین خبرها