اطمینان خاطر فتح به ایران، پس از دیدار ابومازن - رجوی

يکشنبه 17 مرداد 1395 - 21:11

عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفتگوی ویژه با شبکه العالم با تأکید بر روابط قوی و صمیمانه ایران و فلسطین گفت: این روابط، براساس همسنگری و تلاش برای رهایی از همه اشکال دیکتاتوری بنا شده است. به طوری که شعار انقلاب اسلامی، دادن اولویت به فلسطین بوده است و مردم ایران هر سال روز قدس را گرامی داشته اند.

عباس زکی در گفتگو با خبرنگار شبکۀ العالم، تأکید کرد: «ممکن است در مراحلی، تنش ها یا تردیدهایی در دوره جنگ تحمیلی علیه ایران به وجود آمده باشد یا اینکه امروزه این تردید وجود دارد که بیشتر کشورهای عربی تحت فرماندهی "ائتلاف اعراب" با ایران در جنگ به سر می برند و جنگ اصلی یعنی فلسطین را فراموش کرده اند».
وی افزود: «ایران بیشترین دفاع را از بیت المقدس و مبارزات آزادیبخشانه داشته است که نمونه آن در مقاومت قهرمانه جنوب لبنان در سال 2000 و اخراج رژیم صهیونیستی از این منطقه و همچنین مقاومت این کشور در مقابلات تجاوزات این رژیم در سال 2006 تجلی یافت».
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح دیدار محمود عباس با مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین را فاقد اهمیت دانست و تأکید کرد: «نباید به این موضوع، زیاد پرداخت؛ زیرا رئیس تشکیلات خودگردان برای دیداری به فرانسه رفته بود و مریم رجوی نیز در این کشور مستقر است. در حالی که محمود عباس خودش مهمان فرانسوی ها بود، بنابراین دیدار رجوی با محمود عباس در محل اقامت محمود عباس، کاملا بی اهمیت و بی معنا است. به ویژه اینکه ابومازن به طور کلی مخالف دخالت در امور داخلی [سایر کشورها] است».
عباس زکی در ادامه با اشاره به اهمیت ادامه روابط ایران و فلسطین، با تأکید بر ریشه های تاریخی و اعتقادی و ایمان به پیروزی بدون توجه به پیامدهای آن تصریح کرد: «هر کس، دشمن امریکا و "اسرائیل" باشد با ما در یک سنگر قرار دارد و هر کس با امریکا و "اسرائیل" در یک سنگر باشد ما با وی از روی ناچاری و نه اراده خودمان تعامل خواهیم داشت».
ابو یوسف النجار، عضو کمیته مرکزی سامان آزادی بخش فلسطین نیز در این باره گفت: «روابط فلسطین و ایران مستحکم است؛ زیرا ایران، اولین کشوری بود که پس از پیروزی در انقلاب اسلامی، سفارتخانه در اختیار فلسطین گذاشت. بنابراین روابط طرفین استراتژیک است و نمی توان انتظار کاهش سطح روابط را داشت. تأکید بر عمق روابط طرفین ضروری است؛ به ویژه اینکه ایران از نیروی تأثیر گذاری فراوانی در راستای کمک به قضیه فلسطین برخوردار است».
216-220

پربیننده ترین خبرها