علمای بحرین: هدف دولت شکستن اراده مردم است

علمای بحرین: هدف دولت شکستن اراده مردم است
دوشنبه 18 مرداد 1395 - 08:43

علمای بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کردند که اقدامات دولت آل خلیفه در خصوص حبس و تعدی به علما و نمایندگان مراجع بزرگ با هدف شکستن اراده مردم صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علمای بحرین با صدور بیانیه ای؛ اقدامات دولت در احضار، بازداشت، صدورحکم حبس، تهدید و تعدی و توهین به علمای دین و نمایندگان مراجع بزرگ را تلاش برای شکستن اراده مردمی دانستند که به دنبال حمایت از وطن، دین و دفاع از آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین دانستند.
متن بیانیه علمای بحرین به این شرح است:

احضارهای گسترده، توقیف ها، حبس افراد، تهدیدها، تعرض های توهین آمیز به روحانیون و نمایندگان مراجع بزرگ، سخنرانان، ائمه جمعه و جماعت، ذاکران مذهبی و فعالان سیاسی آزاده، همه برای شکستن اراده مردم در عرصه حمایت از کشور، دین و دفاع از آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان و رهبر ملی بحرین، است.
مردم بحرین در طول 5 سال گذشته با وجود انواع اقداماتِ تروریستیِ دولتی ذره ای تزلزل در اراده آنان به وجود نیامده و حکومت بحرین نیز هنوز این اراده را نشناخته است.
در این بیانیه آمده است: حکومت بحرین هنوز در اندیشه این است که با روشهای تروریستی ناکام خود مردم را به زانو در آورد اما این روشها  فقط موجب افزایش ایستادگی مردم و اصرار بر دست یافتن بر خواسته های منصفانه خود منجر شده است.

دربیانیه علمای بحرین تصریح شده است؛ روحانیون و هر شخصی که به دین و وطن خود غیرت دارد و هر انسان آزاده و شریفی خواستار پایان دادن به این اقدامات یعنی توهین به شیعیان و روحانیون است. زیرا زمانی که حکومت به دنبال لگد مال کردن بخشی از مردم جامعه و تخریب مراکز مذهبی و مقدسات باشد، محال است زندگی ادامه یابد و امنیت در کشوربرقرار شود. ادامه این روش می تواند حوادث احتمالی خطرناکی را برای کشور رقم بزند درحالی که ما و همه مردم از آن دوری می کنیم.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها