عربستان ازمونته نگرو برای تروریستها سلاح خریده است

عربستان ازمونته نگرو برای تروریستها سلاح خریده است
دوشنبه 18 مرداد 1395 - 12:58

منابع خبری فاش کردند که عربستان سعودی از مونته نگرو سلاح های قدیمی و از رده خارج برای تروریست ها در سوریه خریده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت «بالکان اینسایت» فاش کرد که عربستان سعودی از سال 2015 حدود 2.7 میلیون یورو سلاح و مهمات از مونته نگرو خریداری کرده و این سلاح ها برای مصرف داخلی نیست و احتمالا به دست مخالفان سوری رسیده است.

بر اساس این گزارش، این معامله از طریق یک دلال سلاح از مونته نگرو انجام شده است.

به نوشته این سایت، صنایع دفاعی مونته نگرو از اگوست 2015، دویست و پنجاه تن مهمات و 10 هزار گلوله ضد تانک به عربستان صادر کرده است. ارتش مونته نگرو اعلام کرد سلاح هایی که در سال 2015 از انبارها صادر شده، قدیمی و از رده خارج هستند و در آینده فایده ای ندارند.

سایت «بالکان اینسایت» به نقل از کارشناسان تسلیحات خاطرنشان کرد، این سلاح ها برای استفاده در داخل عربستان نیست بلکه احتمال زیاد به سوریه یا لیبی یا یمن منتقل شده است.

این سایت به نقل از پیتر ویزمن کارشناس موسسه پژوهشهای صلح بین المللی در استکهلم نوشت: زمانی که عربستان مهمات قدیمی از مرکز اروپا خریداری می کند می توان گفت برای نیروهای ویژه آن نیست.

این سایت همچنین به نقل از زوران دامیانوویچ دلال سلاح که به عربستان سلاح فروخته است، نوشت: از احتمال انتقال این سلاح ها به سوریه احساس نگرانی نمی کند.

سایت «بالکان انسایت» اشاره کرد که در گزارش های سازمان ملل متحد فاش شده است که عربستان از اگوست 2015 تا مه 2016، 32 تن سلاح ضد تانک و 250 تن مهمات از جمله خمپاره و توپ های ضد هوایی از مونته نگرو دریافت کرده است.

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها