علت استفادۀ داعش از خدمتکاران شاغل در عربستان و کویت

علت استفادۀ داعش از خدمتکاران شاغل در عربستان و کویت
دوشنبه 18 مرداد 1395 - 14:06

گروه تروریستی داعش به روش های مختلف تلاش می کند که نیرو جذب کند و چندی پیش 2 خدمتکار زن فیلیپینی را که در عربستان و کویت کار می کردند ، جذب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عاجل امروز (دوشنبه) به نقل از حمود الزیادی کارشناس امور گروه های تروریستی گزارش داد : داعش شروع به جذب نیرو خصوصاً از میان قشر خدمتکار کرده است و به تازگی یک خدمتکار فیلیپینی را به نام لیدی جوی که در عربستان کارمی کرد ، جذب کرد و چندی پیش نیز یک خدمتکار فیلیپینی دیگر را به نام لیوانی ازویلو که در کویت کارمی کرد و شوهرش قبلاً به داعشی های فعال در لیبی پیوسته بود ، با کمک همسرش جذب کرد .
الزیادی گفت: داعش درپی سوء استفاده از شرایط ویژه کسانی همچون خدمتکاران است تا بتواند آنها را به صفوف خود برای دست یابی به اهدافش ملحق کند به عنوان مثال خدمتکاری که در عربستان کار می کرد ، پس از فرار کردن از محل کارش جذب این گروه تروریستی شد. 
الزیادی اظهار داشت: کسانی همچون خدمتکاران پس از پیوستن به داعش معمولاً در اموری همچون تهیه کمربندهای انفجاری و فیلمبرداری از محل حملات تروریستی به کار گرفته می شوند و این افراد مدتی طولانی مجبور به خدمت کردن به داعشی ها می شوند. 
این کارشناس امور گروه های تروریستی اعلام کرد : داعش برای جذب نیروهای جوان به اسیر کردن زنان و دختران می پردازد تا این زنان و دختران را در اختیار نیروهای جوان خود برای بهره کشی جنسی بگذارد و برخی از این نیروها را نیز مکلف به ارتکاب وحشیانه ترین جنایات و کشتارها می کند تا خوی وحشیگری را در آنها نهادینه کند.
لیدی جوی در عربستان برای داعش کمربندهای انفجاری تهیه می کرد و اکتبر 2015 بازداشت شد .
لیوانی ازویلو نیز در کویت به اتهام همکاری با داعش و آماده کردن خود برای اجرای حمله ای تروریستی بازداشت شد .

214

پربیننده ترین خبرها