برقراری خط پروازی تهران - بصره

برقراری خط پروازی تهران - بصره
دوشنبه 18 مرداد 1395 - 22:20

العالم - مدیر فرودگاه بین المللی بصره از آمادگی این فرودگاه برای برقراری خط پرواز جدید بین بصره - تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر مدیریت فرودگاه بین المللی بصره امروز (دوشنبه)، اعلام کرد که فردا خط پروازی جدیدی بین بصره - تهران برقرار خواهد شد؛ این درحالی است که تنها چند هفته پیش خط پروازی دیگری میان فرودگاه بصره و دمشق برقرار شده بود.
"سمیر یونس" در گفت وگو با "سومریه نیوز" از افزایش چشمگیر پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی بصره در چند ماه اخیر و توسعه زیرساخت های این فرودگاه برای پذیرش هرچه بیشتر مسافران و افزایش تعداد پروازها خبر داد.
وی با بیان این که قرار است فردا (سه شنبه) نخستین پرواز از این فرودگاه بین المللی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران به منظور برقراری خط پروازی جدید میان دو فرودگاه صورت بگیرید، گفت: انتظار می رود که هواپیماهای خطوط پروازی عراق در هفته 3 پرواز از فرودگاه بصره به تهران داشته باشند.
فرودگاه بین المللی بصره که در دهه هشتاد توسط شرکتی آلمانی ساخته شده، دومین فرودگاه مهم عراق بوده و ظرفیت آن برای جابه جایی حداکثر 2.5 میلیون مسافر در سال طراحی شده است.
این فرودگاه اینک دربرگیرنده دفتر شرکت های هواپیمایی عراق، اردن، ترکیه، دبی، امارات و شرکت الوفیر عربستان است و این فرودگاه علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای مستقیمی به قاهره، بیروت، عمان، دبی، مشهد، باکو و استانبول و دمشق دارد.
هم اکنون از فرودگاه های مختلف ایران به مقصد شهرهای نجف و بغداد خط پروازی برقرار است.

213-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها