جان رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در خطر است

جان رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در خطر است
چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 11:57

وضعیت جسمانی " نبیل رجب " فعال حقوق بشر معروف بحرینی و رئیس مرکز حقوق بشر این کشور در زندان های آل خلیفه، وخیم اعلام شده و گفته می شود که وی به خونریزی معده دچار شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین به نقل از " سمیه رجب" همسر نبیل رجب، فعال حقوق بشر بحرینی، اعلام کرد که اطلاعات دریافتی از داخل زندان، بیانگر این است که حال نبیل رجب وخیم است.

سمیه رجب افزود: مسئولان بحرینی 5 آگوست، موعد تعیین شده برای معالجه فوری نبیل رجب را تا اوایل سپتامبر به تاخیر انداختند، درصورتی که قرار بود همسرش با دو مشاور در بیمارستان نظامی بحرین در خصوص روند عمل جراحی برای خارج کردن سنگ کلیه دیدار کند.

به گزارش پایگاه "مرآه البحرین" مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: " قبل از بازداشت نبیل رجب در سیزدهم ژوئن 2016، مرکز SurgiCare در بحرین توصیه کرده بود که نبیل رجب پس از یک دوره درمان با آنتی بیوتیک ها تحت عمل جراحی قرار گیرد.

براساس اطلاعات مرکز حقوق بشر بحرین، بیماری سنگ کلیه نبیل رجب به علت شرایط نامساعد در زندان در حد خونریزی پیشرفت کرده است.

طبق این گزارش، مسئولان بحرینی همچنین یک موعد دیگر وی با پزشک متخصص بیماری های خون را به تعویق انداختند.

براساس این بیانیه، نبیل رجب از زمان بازداشت، در سلول انفرادی در مرکز پلیس الرفاع درشرایطی بسیار بد در حبس به سر می برد و وی در محیط سلولش از کمترین امکانات لازم برای زندگی محروم است و درنتیجه درآن جا، زمینه ابتلا به بیماری های مختلف وجود دارد.

دراین گزارش آمده است که شرایط بد زندان به وخامت حال نبیل رجب منجر شده است و وی برای تسکین دردهایش، از خانواده اش قرص های مسکن درخواست کرده است.

نبیل رجب علاوه بر این به بیماری قلبی نیز مبتلا شده است و با این وجود قاضی دراوت 2016 حاضر به آزادی او از زندان نشد.

این فعال حقوق بشر بحرینی در ارتباط با اتهاماتی از جمله نوشتن مطالبی درباره شکنجه در زندان مرکزی "جو" و جنگ عربستان علیه یمن به مجازاتی با 15 سال حبس محکوم شده است و با وجود نبود ادله و مدارک کافی در اختیار دادستانی کل بحرین، محاکمه و بازداشت وی همچنان ادامه دارد.

215ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها