گذرگاه تکفیری‌ها در حلب بسته شد +ویدیو

چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 12:20

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش گذرگاهی را که گروه های تکفیری چند روز پیش در محور الراموسه باز کرده بودند، بستند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش، این گذرگاه ایجاد شده از سوی تکفیری ها در محور الراموسه را که رابط میان منطقه العامریه درمناطق شرقی حلب و دانشکده تسلیحات است، بستند.
براساس این گزارش، بسته شدن این گذرگاه به دنبال حمله نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش در منطقه تلال الصنوبرات در حومه جنوب غرب حلب صورت گرفت.
منابع نظامی سوری اعلام کردند جنگنده های ارتش مواضع عناصر تکفیری و تحرکات آنان را در اطراف دانشکده های نظامی و انبارهای خان طومان و العامریه هدف قرار دهند که بر اثرآن ، صدها نفر از تکفیری ها ازجمله سرکرده های درجه یک خارجی کشته شدند و چندین دستگاه خودروی زرهی و نفربر و خودروهای مجهز به تیربار منهدم شد.

منابع یاد شده همچنین افزودند که حملات جنگنده های ارتش سوریه محورهای تحرک عناصر مسلح در خان العسل، خان طومان و الاتارب و سرمدا را هدف قرار داد و راه های امدادی به عناصر مسلح تروریست را قطع کردند و مانع از رسیدن تجهیزات به دست عناصر مسلح درمناطق درگیری درجنوب حلب شد.

جنگنده های سوری همچنین مواضع تروریست ها در روستای خلصه را هدف قرار دادند.

رسانه ها همچنین کشته شدن دو سرکرده گروه های تکفیری ازجمله عده ای سعودی را درحمله به مقرهای مسلح در حومه جنوبی وغربی حلب تایید کردند.

سازمان ملل که محاصره یک ساله و نیمه کفریا والفوعه درحومه ادلب را از سوی گروه های مسلح را نادیده گرفته است، با آغاز عملیات آزادسازی حلب از دست تروریستها، خواهان توقف درگیری ها در شهر حلب در شمال سوریه و اعلام آتش بس به مدت 48 ساعت در هر هفته شده است، این درحالی است که مسئولان سوری کاروان های غذا و سوخت را وارد این شهر کرده و پیش از آغاز عملیات گذرگاه هایی امن را برای خروج شهروندان ایجاد کرده بودند.

215

 

پربیننده ترین خبرها