شگرد نتانیاهو برای روابط سری با اعراب خلیج فارس

شگرد نتانیاهو برای روابط سری با اعراب خلیج فارس
چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 15:22

تلاش‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای عادی سازی و مستحکم کردن روابط این رژیم با کشورهای به اصطلاح میانه روی عربی و کشورهای آفریقایی و اروپایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رای الیوم در گزارشی به قلم زهیر اندراوس نوشت: رسانه های رژیم اسرائیل مطالب منتشر شده در روزنامه فایننشنال تایمز را اقتباس کردند. این روزنامه به نقل از منابع سیاسی بلندپایه در تل آویو نوشت که بنیامین نتانیاهو برنامه ای دیپلماتیک را آغاز کرده است، و به دنبال مشارکت در منافع راهبردی با کشورهای عربی، آفریقایی و اروپایی است.

این روزنامه به نقل از منابع یاد شده افزود: در سایه نگرانی کشورهای عربی -به اصطلاح میانه رو از نظر رژیم صهیونیستی- از نفوذ ایران به خصوص در سایه درگیری ها در سوریه و عراق و یمن، تل آویو مذاکراتی سری را با کشورهای عربی در ارتباط با مسائل امنیتی انجام می دهد.

فایننشیال تایمز به نقل از دوری گولد مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، نوشت که کشورهای عربی اوضاع خاورمیانه را از منظر اسرائیل و از عینک تل آویو می بینند. اسرائیل همچنین درحال عادی سازی روابط خود با برخی کشورهای منطقه است.

گولد که از نزدیکترین افراد به نتانیاهو است، مدعی شد: "همکاری اسرائیل با برخی کشورهای عربی از جمله مصر و اردن که با آنها پیمان صلح دارد، در خصوص جنبه های تهدید تروریست هایی است که با گروه داعش همکاری دارند."

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع بلندپایه یاد شده خاطرنشان کرد: "برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در تلاش برای برقراری تماس های سری با طرف اسرائیلی هستند زیرا از خشم مردم خود نگران هستند."

گولد به تازگی با هیئتی سعودی به ریاست انور عشقی افسر بازنشسته عربستان در فلسطین اشغالی ملاقات کرده است. این ملاقات بعد از سفر سامح شکری وزیر خارجه مصر به تل آویو صورت گرفت.

6 ـ 211

پربیننده ترین خبرها