وحشت از داعش به ایتالیا رسید

وحشت از داعش به ایتالیا رسید
جمعه 22 مرداد 1395 - 22:43

نیروهای گارد ساحلی ایتالیا از بیم حملات گروه تروریستی داعش، تدابیر امنیتی را در بنادر این کشور تشدید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تشدید تدابیر امنیتی در بنادر ایتالیا از بیم احتمال انتقال عناصر گروه تروریستی داعش از شهر "سرت" لیبی به سواحل ایتالیا و اجرای حملات تروریستی در آنجا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ایتالیا به دنبال شکست گروه داعش در شهر سرت لیبی درپی عملیات نظامی موفق نیروهای دولت توافق ملی لیبی درروزهای گذشته، از احتمال رفتن عناصر داعش از لیبی به

آن کشور نگران شده است.

تلویزیون رسمی ایتالیا گزارش داد: "وینچزو ملونه" فرمانده کل نیروی گارد ساحلی به همه مسئولان اداره بنادر ایتالیا دستور داده است که سطح آماده باش امنیتی را بالا ببرند.

به گزارش تلویزیون دولتی ایتالیا، این تصمیم طی توافق با دولت صورت گرفته است و تمرکز مسئولان بر روی بنادر جنوب ایتالیا است زیرا رسیدن به سواحل جنوبی از ساحل لیبی کاری آسان است.

تحقیقات سازمان اطلاعات ناتو از ناپدید شدن 4 هزار نفر از عناصر داعش از مجموع 4 هزار و 500 نفری که در شهر سرت لیبی بوده اند، حکایت دارد. بر اساس این تحقیقات، بعد از حمله آمریکا به شهر سرت، فقط 500 نفر از عناصر داعش دراین منطقه مانده اند و این بدان معناست که بقیه این عناصر از طریق صحرا به سمت کشورهای چاد و نیجریه رفته اند و این احتمال وجود دارد که از طریق دریا به سمت شمال یعنی ایتالیا بروند و درآنجا حملات تروریستی اجرا کنند.

عناصر داعش می 2015 شهر سرت واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس را به اشغال خود درآوردند و اخیراً از برخی از مواضع خود دراین شهر رانده شدند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها