شهری که داعش 2000 نفر از اهالی‌اش را ربود

شهری که داعش 2000 نفر از اهالی‌اش را ربود
جمعه 22 مرداد 1395 - 22:56

عناصر گروهک تروریستی داعش پس از شکست در مقابل "نیروهای سوریه دموکراتیک" در شهر منبج و مجبور شدن به ترک این شهر، دو هزار نفر از اهالی آن را ربودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال پاکسازی شهر منبج توسط نیروهای سوریه دموکراتیک، عناصر گروهک تروریستی داعش امروز جمعه این شهر را ترک کرده و دو هزار شهروند را نیز ربودند.
حملات نیروهای سوریه دمکراتیک از دو ماه پیش تاکنون برای بیرون راندن تروریست های داعش از منبج واقع در حومه شمالی حلب ادامه دارد.

شیروان درویش سخنگوی شورای نظامی منبج یکی از تشکل های نیروهای سوریه دمکراتیک در این باره اعلام کرد: عناصر گروهک تروریستی داعش حدود دو هزار نفر از جمله شماری زن و کودک را از محله السرب واقع در شمال این شهر ربودند.

وی افزود: آنها در جریان فرار از منبج به جرابلس (واقع در مرز با ترکیه) از شهروندان عادی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند و این امر باعث شد از هدف قرار دادن آنها خودداری کنیم.
منبج، در کنار جرابلس و الباب بارزترین پایگاه گروهک تروریستی داعش در استان حلب واقع در شمال سوریه را تشکیل می دادند.

در همین راستا "رامی عبدالرحمن" مدیر مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان دولت به خبرگزاری فرانسه گفت: عناصر داعش شهروندان عادی را با 500 خودرو به سوی شهر جرابلس بردند.

گروهک تروریستی داعش معمولا از شهروندان عادی به عنوان سپر انسانی در مقابل حملات دشمنانش بهره می گیرد، امری که یک منبع کرد سوریه با تأکید بر آن تصریح کرد: هدف داعش از به گروگان گرفتن شهروندان عادی، جلوگیری از حملات ما به مواضعشان است.

این اولین باری نیست که گروههای تروریستی در سوریه اقدام به ربودن شهروندان عادی می نمایند. به طوری که در ماه ژانویه گذشته نیز در جریان درگیری ها در دیرالزور، گروه تروریستی داعش اقدام به ربودن 400 شهروند عادی در منطقه البغلیه نمود و پس از مدتی 270 تن از آنها را آزاد نمود. اما 130 تن از این گروگان ها همچنان در کنترل تروریست ها هستند.

یادآور می شود نیروهای سوریه دمکراتیک که هسته اصلی آن را نیروهای کرد "یگان های دفاع از مردم" تشکیل می دهند 16 مرداد جاری توانستند تحت حمایت حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش شهر منبج را از کنترل تروریست ها پاکسازی کنند.

216 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها