حملۀ شدید سرکرده القاعده به اخوان المسلمین مصر

حملۀ شدید سرکرده القاعده به اخوان المسلمین مصر
يکشنبه 24 مرداد 1395 - 13:22

ایمن الظواهری سرکرده القاعده از اخوان المسلمین مصر و حسن البنا بنیانگذار این گروه به شدت انتقاد کرد و این گروه را عامل شکست انقلاب ها خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه اینترنتی الیوم السابع مصر، الظواهری در ویدیویی که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد : حسن البنا اشتباهات بزرگی مرتکب شد و اشتباهاتش تبعات و نتایج تأسف بار و مخربی به همراه داشت زیرا با ملک فاروق سازش کرد و فاروق را حافظ کتاب خداوند خواند.
سرکرده القاعده گفت : اخوان المسلمین شیوه سازش منافقانه با ملک فاروق را تا زمان مرگ وی درپیش گرفت، سپس با جمال عبدالناصر و انور سادات بیعت کرد و پس از کشته شدن سادات با حسنی مبارک بیعت کرد ولی علیه مبارک شورید و به محمد البرادعی که نماینده آمریکا بود ، پیوست.
الظواهری اظهارداشت: اخوان المسلمین با پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر تصور کرد که به آرزوی دیرینۀ خود رسیده است ولی مرسی حاکم سکولار در کشوری سکولار بود، که هیچ فرقی با حسنی مبارک نداشت.
سرکرده القاعده از مرسی به عنوان حامی گروه های مسلح منطقه نام برد و گفت : تنها فرق مرسی و مبارک این بود که مرسی بیش از مبارک به دمکراسی پایبند بود و به همگان از جمله گروه های " جهادی " آزادی عمل داد.
الظواهری خاطرنشان کرد: اخوان المسلمین از زمان سرنگونی نظام حسنی مبارک تا بازداشت مرسی هیچ اقدام مهمی برای سرنگون کردن نظام فاسد انجام نداد.

214
 

پربیننده ترین خبرها