تازه ترین تحرکات میدانی عراق برای آزادسازی موصل

تازه ترین تحرکات میدانی عراق برای آزادسازی موصل
سه شنبه 26 مرداد 1395 - 14:31

نیروهای بسیج مردمی عراق، ضمن ادامه دادن به پیشروی های میدانی خود، برای آزادسازی شهر موصل در شمال این کشور از اشغال تروریست های داعش آماده می شوند..

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " علی الدلیمی"، رئیس شورای منطقه الخالدیه، از آمادگی نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پشتیبان آن برای یورش به منطقه " الزویه" در شمال شهر الرمادی مرکز استان الانبار خبر داد.

پایگاه العهد لبنان به نقل از " خضر الجغیفی "، ازمسئولان نیروهای داوطلب عشایر، نوشت نیروهای بسیج مردمی تا چند روز آینده " عانة رواة" و "القائم" را آزاد می کنند و به مرزهای سوریه و عراق می رسند.

وی افزود:" نیروهای داوطلب مردمی حافظ جان و دارایی های غیرنظامیان هستند".

" ناظم الجغیفی"، افسراطلاعات در بسیج مردمی، نیز اعلام کرد ده ها نفر ازعناصر داعش از جمله عده ای از سرکردگان این گروه در حمله جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق به مواضع آن در امتداد مرزهای عراق و اردن درغرب استان الانبار، کشته شده اند.

درهمین ارتباط، "خالد العبیدی"، وزیر دفاع عراق، به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با هدف اطلاع از سطح آموزش نیروهای عراقی قبل از اقدام برای اجرای عملیات آزادسازی نینوا، وارد اردوگاه" بسمایه" شد.
نیروهای پیشمرگ کرد نیز روستاهای " كنهش الصغيرة و " كنهش الكبيرة" و "الحاصودية" را در منطقه مخمور استان نینوا آزاد کردند و به پل الجویر رسیدند. این منطقه  به طور کامل تحت کنترل نیروهای عراقی قرار گرفته است.
" يوسف الكلابی"، سخنگوی بسیج مردمی عراق، دراین باره گفت:" این نیروها خود را برای شروع نبرد برای آزادسازی موصل آماده می کنند و منتظر شروع عملیات هستند".
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها