رویگردانی گسترده جوانان آمریکا از دین یهود

رویگردانی گسترده جوانان آمریکا از دین یهود
سه شنبه 26 مرداد 1395 - 18:08

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته که برای جلوگیری از رویگردانی جوانان یهودی آمریکا از دین یهود دهها میلیون دلار به جمعیت های یهودی این کشور کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به نقل از "نفتالی بنت" وزیر آموزش و یهودیان در خارج، از تصمیم این وزارتخانه صهیونیستی در خصوص اعطای کمک مالی به جمعیت های یهودی "حریدی" فعال در آمریکا خبر داد.
بنت، نام این طرح را "تقویت هویت یهودی و رابطه با اسراییل" نهاده و سازمان های حریدی "حباد" و "عولمی" را مامور تلاش برای حفظ یهودیت جوانان یهودی آمریکا کرده است. 
تحرکات رسمی رژیم صهیونیستی برای حفظ هویت یهودیت جوانان یهودی آمریکا و جلوگیری از ترک دین یهود پس از آن آغاز شد که فاصله میان جوانان یهودی آمریکا با دین یهود بسیار افزایش یافته است.
یک پژوهشگر اسراییلی به تازگی نسبت به دورشدن جوانان یهودی آمریکا از دین یهود هشدار داده است.
"فرانک مرجولس" در خصوص نتایج پژوهش خود که "در مسیر پیاده می شوند" نام دارد، نوشت: مظاهر دوری جوانان یهودی متدین آمریکا شامل استفاده نکردن از کلاه دینی (کلاه کوچک صهیونیستها)، بی توجهی به غذاهایی که توسط دین یهود سفارش شده و ... و این موضوعات نشان می دهد که بسیاری از آنان دیگر ایمانی به افکار دین یهود ندارند.        
این پژوهش هشدار داده که این تحولات باعث شکست مرجعیت و موسسات آموزشی یهود آمریکا برای جذب جوانان این کشور شده و این جوانان نه فقط شیوه زندگی دینی خود را ترک کرده بلکه ارتباط شمار زیادی از آنان با اقلیت های یهود و موسسات یهودیان آمریکا قطع شده است.
مرجولس که 30 سال در آمریکا زیسته است، خاطرنشان کرد: جوانان یهودی آمریکا از محدودیت های اعمال شده توسط خاخام ها و خانواده هایشان به تنگ آمده اند.  
این پژوهش خاطرنشان می کند که حدود نیمی از جوانان یهودی آمریکا دین، شیوه های زندگی مذهبی و چارچوب های اجتماعی یهود را کنار گذاشته اند.

افزایش بی اعتمادی به دین یهود در آمریکا
براساس نتایج این پژوهش، ارتداد یهودیان از دین یهود فقط به خاطر مسائل عاطفی نیست بلکه بی اعتمادی آنان به اعتقادات دینی یهود که پیشتر به آن ایمان داشتند دیگر علت مهم، در این زمینه است.   
در این پژوهش نظرسنجی اینترنتی از 500 جوان یهودی آمریکا که زندگی دینی را رها کرده اند، حاکی است که همه آنان گفته اند که تمسک آنان به دین یهود تجربه ای منفی در زندگی شان بوده است. 
حریدی‌ها بنیادگرایان شاخه یهودیت ارتدکس هستند.
آنان باورهایشان را به ‌طور مستقیم برگرفته از حضرت موسی (ع) و تورات نازل شده بر او در طور سینا می‌دانند.
یهودیان حریدی، به تفکیک جنسیتی مطلق باور دارند لذا معتقدند زنان باید لباس‌های کاملاً پوشیده به تن داشته باشند و در اماکن عمومی، جدا از مردان باشند.

206-211-9

پربیننده ترین خبرها