عفو عمومی در عراق، یا پاداش به تروریست‌ها؟!

عفو عمومی در عراق، یا پاداش به تروریست‌ها؟!
چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 15:03

یک نمایندۀ پارلمان عراق روز چهارشنبه هشدار داد که "برخی تلاش دارند با ارائۀ طرح "قانون عفو عمومی"، به مجرمانِ محکوم به عملیات تروریستی، پاداش دهند".

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فردوس العوادی"، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هشدار می دهیم که برخی جریان های سیاسی، در تکاپو هستند تا با ارائه طرح قانون عفو عمومی، به تروریست ها پاداش دهند.

فردوس العوادی نمایندۀ پارلمان عراق

به نوشتۀ وبگاه شبکه السومریه، در این بیانیه آمده است: بعید نیست که این رویکرد، با حمایت برخی کشورهای منطقه صورت گرفته باشد، به ویژه کشورهایی که منشأ زایش گروه تروریستی داعش هستند.

العوادی تاکید کرد: نیروهای ملی باید در برابر همۀ این تلاش ها واکنش نشان دهند و اجازه ندهند این گونه برنامه های مشکوک اجرایی شود.

وی افزود: قانون عفو عمومی، از حساسیت بسیاری برخوردار است که می تواند منشأ تلاش کشورهای تکفیری برای تبدیل آن به اهرم فشاری جهت محافظت از سرکرده های داعشی باشد که دستانی آغشته به خون عراقی ها دارند. این کشورها می توانند به وسیلۀ برخی چهره های سیاسی عراقی که به وفاداری به آن ها شناخته شده هستند، دستور دهند که این کار را برای آن ها انجام دهند.

العوادی بر ضرورت هوشیاری ملت عراق در قبال این موضوع تاکید کرد و آن را تلاشی برای نابود کردن زحمت های شخصیت های شریف عراقی برای برقرار کردن ثبات در عراق دانست.

گفتنی است که "سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق، روز دوشنبه، از دستیابی به توافق دربارۀ طرح قانون عفو عمومی خبر داد و تاکید کرد که این طرح در جلسه پارلمان، به رأی گذاشته خواهد شد.

205

پربیننده ترین خبرها