روسیه: پرواز از مبدأ ایران ربطی به شورای امنیت ندارد

روسیه: پرواز از مبدأ ایران ربطی به شورای امنیت ندارد
چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 16:33

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که استفاده بمب افکن‌های این کشور از پایگاهی در ایران، خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که گفته بود استقرار بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های روسیه در پایگاه هوایی همدان در ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، اعلام کرد که این پرواز هواپیماهایش از این پایگاه هوایی در ایران خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت نیست.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه ایران در همکاری با مسکو اجازه داده است از پایگاه هوایی همدان برای پرواز جنگنده‌های این کشور به سمت سوریه استفاده کند.
وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید خبر استقرار بمب‌افکن و جنگنده‌های خود در پایگاه هوایی همدان واقع در غرب ایران اعلام کرد: این هواپیماها با حملات خود تا کنون پنج انبار عمده سلاح را در نزدیکی شهر حلب در سوریه نابود کرده‌اند که برای تامین سلاح به گروه تروریستی داعش مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
به نوشته روسیا الیوم، یک سناتور روسی به نام کنستانتین کاساچیوف هم با ابراز شگفتی از اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در فیسبوک نوشت: بند مورد ادعای آمریکا، با پرواز بمب‌افکن‌های روسی از مبدأ ایران برای هدف قرار دادن داعش و النصره، چه ارتباطی دارد؟! بدیهی است که بند مذکور در قطعنامه مورد بحث، از نظر متن و محتوا هیچ ارتباطی به موضوع ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها