کویت: عرب‌ها خواهان همکاری با ایران هستند

کویت: عرب‌ها خواهان همکاری با ایران هستند
پنج‌شنبه 28 مرداد 1395 - 21:18

رئیس پارلمان کویت، خواهان برقراری ثبات، آرامش و روابط حسن همجواری و همکاری میان ایران، کویت و کشورهای عربِ حاشیه خلیج فارس شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مرزوق علی الغانم" رئیس "مجلس امت" کویت، گفت: در سیاست کویت، اصولی اعلام شده و ریشه دار وجود دارد که نخستین اصل از آن ها، علاقمندی کویت و کشورهای عرب (حاشیه خلیج فارس) در برقراری فضای ثبات و آرامش و بهره مندی از روابط حسن همجواری و همکاری با ایران است.

وی در گفت وگو با روزنامۀ قطری "الشرق" تاکید کرد: ما در کویت بر این باوریم که همه کشورهای منطقه (حاشیۀ خلیج فارس)، اعم از ایران، شرکایی برابر در این منطقه هستیم، و مصلحتِ همۀ ما در ایجاد روابط همکاری با یکدیگر است.

الغانم سپس با بیان این که امنیت و ثبات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خط قرمز است، گفت: کویت به اهمیت جایگاه ایران و نقش آن به عنوان کشوری بزرگ در منطقه باور دارد، اما این باور نباید با منافع کشورهای شورای همکاری و امنیت و ثبات این کشورها مغایر باشد.

رئیس مجلس امت کویت یکی دیگر از اصول سیاست کویت را محترم شمردن همسایگان، و دخالت نکردن در امور داخلی آنان یا بر هم زدن امنیت در این کشورها دانست.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها