واکنش خانوادۀ امام موسی صدر به ادعاهای وکیل پسر قذافی

واکنش خانوادۀ امام موسی صدر به ادعاهای وکیل پسر قذافی
پنج‌شنبه 28 مرداد 1395 - 22:42

خانواده امام موسی صدر ادعاهای "بشری الخلیل" وکیل هانیبال قذافی پسر دیکتاتور سابق لیبی را عاری از صحت دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صدر الدین صدر" پسر امام موسی صدر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: همه ادعاهای بشری الخلیل وکیل هانیبال قذافی عاری از صحت است، و وی نیز به این موضوع واقف است. از این رو، دستگاه قضایی و کانون وکلای بیروت و سایر نهادهای ذیربط باید از ادامه این گونه اقدامات توهین آمیز از سوی الخلیل علیه قضیه امام موسی صدر و یارانش پایان دهند.
بشری الخلیل اخیرا ادعاهایی را درباره جنبش امل و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در ارتباط با قضیه امام موسی صدر منتشر کرده است.
الخلیل گفته است: امام موسی صدر در دومین روز حضورش در لیبی به همراه دو همراهش به دستور قذافی به شهادت رسیده است.
وی در گفتگو با شبکه لبنانی الجدید ادعا کرده است: [شهید سید] محمد باقر صدر در گذشته این اطلاعات را به یک هیئت لبنانی که مسئول جستجو درباره سرنوشت امام موسی صدر است، منتقل کرده.
الخلیل در ادامه ادعاهایش افزود: پس از سقوط قذافی، یک روزنامه نگار ایتالیایی وارد سردخانه ای در منطقه باب العزیزیه شد و در آن هفت جسد کشف نمود و جسدی در میان آنها قرار داشت که احتمالا متعلق به امام موسی بود.
این وکیل مدعی شد: خبرنگار ایتالیایی از پیکر مذکور عکس تهیه و با نبیه بری دیدار کرده و ضرورت انجام آزمایش دی ان ای بر روی این پیکر و احتمال تعلق آن به امام موسی صدر را به وی اعلام کرد.
این وکیل لبنانی همچنین یکشنبه گذشته در گفتگو با روزنامه عکاظ عربستان ادعا کرده است: بازداشت هانیبال قذافی از سوی دستگاه قضایی لبنان، ظالمانه است. زیرا اصولا حداکثر زمان بازداشت [مجاز] برای اتهام مطرح شده علیه وی درخصوص سرپوش گذاشتن بر اطلاعات درباره سرنوشت امام موسی صدر، شش ماه است؛ و جز در صورت صدور حکم مستند تمدید نخواهد شد؛ امری که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها