کسب نخستین مدال المپیک تاریخ ورزش بانوان ایران

کسب نخستین مدال المپیک تاریخ ورزش بانوان ایران
جمعه 29 مرداد 1395 - 07:41

کیمیا علیزاده، ۱۸ ساله، با کسب مدال برنز تکواندو در المپیک ۲۰۱۶ ریو نام خود را به عنوان اولین زن در تاریخ ورزش ایران ثبت کرد که به مدال المپیک دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علیزاده تکواندو کار وزن منهای 57 کیلوگرم و تنها نماینده ورزشی ایران در سیزدهمین روز بازی های المپیک 2016 با پیروزی پنج بر یک مقابل نیکیتا گلاسنویچ از سوئد در وزن ۵۸ کیلوگرم به مدال سوم این رقابت ها رسید.

این بانوی ورزشکار کشورمان با کسب این مدال نام خود را به عنوان اولین زن در تاریخ ورزش ایران ثبت کرد که به مدال المپیک دست یافته است. علیزاده 18ساله همچنین با شکست رکورد ناصر گیوه چی 19ساله نام خود را به عنوان کم سن ترین مدال آور ایران درالمپیک ثبت کرد. 

وی روز پنجشنبه ساعت 9:00 به وقت ریودوژانیرو در مرحله مقدماتی در مصاف با «انا زانینویچ» از کرواسی، با نتیجه هفت بر شش برنده شد و گام به مرحله دوم رقابت ها گذاشت.

دارنده مدال طلایی المپیک نوجوانان و برنز قهرمانی جهان و طلای گرند پری هم در ساعت11:30 شب پنجشنبه به وقت تهران در دومین دیدارخود در مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با «اوا کالوا گومز» از اسپانیا رفت و با نتیجه 8 بر 7 شکست خورد.

کیمیا علیزاده برای برگشتن به جدول رقابت ها و داشتن شانس برنز باید منتظر بقیه نتایج رقیب اسپانیایی اش می شد.

«گومز» تا مرحله فینال پیش رفت و در نتیجه «علیزاده» در نخستین ساعات روز جمعه به وقت تهران به جدول شانس مجدد برای کسب نشان برنز بازگشت.

نماینده ایران در جدول شانس مجدد مقابل نماینده تایلند قرار گرفت و در پایان سه راند حساس، با نتیجه 14 بر 10 به پیروزی رسید تا در مرحله رده بندی مقابل « نیکیتا گلاسنوویک» دارنده مدال برنز اروپا از سوئد رفت.

علیزاده دردیدار رده بندی و در پایان سه راند مسابقه نفس گیر، «گلاسنوویک» را با نتیجه قاطع 5 بر یک شکست داد و به مدال برنز رقابت های المپیک 2016 ریو دست یافت.

پیش از این کاروان ورزشی ایران از سوی «کیانوش رستمی» و «سهراب مردای» در وزنه برداری به دو مدال طلا و از سوی «سعید عبدولی» و «قاسم رضایی» در کشتی فرنگی به 2برنز رسیده بود.

211-9

پربیننده ترین خبرها