درخواست انگلیسی‌ها از ترزا می: به عربستان‌رأی نده!

درخواست انگلیسی‌ها از ترزا می: به عربستان‌رأی نده!
جمعه 29 مرداد 1395 - 18:16

فعالان و سیاستمداران انگلیسی قصد دارند از "ترزا می" نخست وزیر این کشور درخواست کنند از رأی دادن به عربستان برای باقی ماندن در پست ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل خودداری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، روز جمعه گزارش داد که فراخوان برکناری عربستان از پست ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل، همزمان با روز جهانی انسان صورت می گیرد.

درخواست برکناری عربستان از این پست، که یک سال است آن را به عهده دارد، پس از آن صورت می گیرد که اطلاعات تازه ای از فروش سلاح انگلیسی به عربستان منتشر شده است؛ سلاح هایی که عربستان، از آن ها در جنگ یمن استفاده کرد.

در این گزارش تاکید شده است که انتصاب عربستان به عنوان رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل، در زمینه معیارهای بین المللی حقوق بشر نفوذ بیشتری به این کشور داد.

روزنامه ایندیپدنت، رأی گیری سیزدهم سپتامبر آینده برای تعیین رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل را فرصتی طلایی دانست که دولت انگلیس بتواند در آن، ارزیابی واقعی خود را از حقوق بشر ارائه کند.

در همین حال، روزنامه ایندیپندنت، به نقل از "تام براک" سخنگوی حزب دموکرات های آزادۀ انگلیس، تاکید کرد که دولت انگلیس، در تلاش برای یافتن بهانه هایی به نفع عربستان سعودی است. این در حالی است که سازمان عفو بین الملل، از انگلیس درخواست کرده است که عربستان را به سبب پروندۀ فجیعی که در زمینه حقوق بشر و جنایت های مستمر در یمن دارد، بازخواست کند.

"پولی تراسکات" مسئول سازمان عفو بین الملل در انگلیس، تاکید کرد: لغو عضویت عربستان در شورای حقوق بشر، ضروری است، عربستان هم در داخل کشور خود و هم در یمن به حدی مرتکب نقض سازمان یافته حقوق بشر شده است که دیگر صلاحیت به عهده داشتن نقشی بین المللی در سازمانی حقوق بشری را ندارد.

205

 

پربیننده ترین خبرها