واکنش روسیه به ماجرای جنجالی "عمران" کودک سوری

واکنش روسیه به ماجرای جنجالی
جمعه 29 مرداد 1395 - 19:49

دولت روسیه اعلام کرد "عمران" کودک سوری که تصویر وی پس از زخمی شدن در حلب در رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سراسر جهان منتشر شده، بر اثر بمباران هواپیماهای جنگی این کشور زخمی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد، شامگاه چهارشنبه هیچ گونه حمله هوایی به شرق حلب که تصویر این کودک غرق در خون در آن منطقه تهیه شده است، انجام نداده است.
ایگور کناشنکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد هواپیماهای روسیه در سوریه، مناطقی را که درگیری در آن جریان ندارد هدف قرار نمی دهند.
کناشنکف افزود: منطقه قاطرجی حلب که در نزدیکی تو مسیر تعیین شده از سوی روسیه برای امدادرسانی انسانی و خارج کردن شهروندان از مناطق درگیری قرار دارد جزو اهداف هواپیماهای این کشور نبوده است.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اخبار منتشر شده توسط رسانه های غربی درباره این کودک را سوء استفاده منافقانه از وضعیت در شرق حلب و در چارچوب "تبلیغات ضد روسی" دانست.
کناشنکف خاطرنشان کرد: ممکن است این کودک بر اثر حملات گروههای مسلح مخالف دولت در حلب با استفاده از موشک های دست ساز زخمی شده باشد.
وی افزود: همچنین تصاویر شیشه های سالم ساختمان های اطراف محل زخمی شدن این کودک نشان دهنده آن است که در آن منطقه حمله هوایی صورت نگرفته است.
این مقام روس تصریح کرد: در صورتی که حمله ای هم صورت گرفته باشد قطعا بمباران نبوده است. بلکه بر اثر شلیک موشک های دست ساز با استفاده از خمپاره یا سیلندرهای گازی بوده است که گروههای مسلح به طور گسترده در مناطق مختلف از آن استفاده می کنند.
216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها