قطع آخرین مسیر امداد رسانی مزدوران هادی از عدن به تعز

قطع آخرین مسیر امداد رسانی مزدوران هادی از عدن به تعز
جمعه 29 مرداد 1395 - 21:46

ارتش یمن و کمیته های مردمی توانستند آخرین مسیر کمک رسانی به مزدوران هادی حد فاصل استان های تعز و عدن را قطع کردند و روند عملیات در استان تعز را به طور کامل به محاصره خودشان درآوردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع یمنی به سایت "یونیوز" اعلام کرد این دستاورد نیروهای یمنی پس از آن انجام شد که ارتش و کمیته های مردمی از منطقه حیفان واقع در شرق، مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور را دور زده و از منطقه احکوم و کوههای المقاطره عبور کرده و به هیجه العبد که مملو از مسیرهای پرپیچ و خم و پیچیده است رسیدند.
مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن، تصاویری از مسیرهای صعب العبور فوق را منتشر کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند آنها را به کنترل خود درآورده و آخرین مسیر کمک رسانی به مزودران عبدربه منصور هادی در تعز از طرف استان عدن را به کنترل خودشان درآوردند.
این مسیر برای عربستان سعودی و مزدورانش به گذرگاهی برای انتقال سلاح به استان تعز به عنوان پرجمعیت ترین استان یمن تبیل شده بود.
این دستاورد از این نظر، اهمیت دارد که نقطه تحولی در روند درگیری های ارتش و کمیته های مردمی در جبهه جنوب و غرب یمن تا شرق این کشور به شمار می آید.
بیشتر گروههای مسلح و مزدورانی که علیه ارتش و کمیته های مردمی یمن می جنگند، از تشکیلات القاعده، داعش و گروههای تکفیری هستند و در حال ارتکاب جنایات تروریستی علیه مردم عادی هستند.
216
 

پربیننده ترین خبرها