یزدانی سومین مدال طلای المپیک ایران را کسب کرد

یزدانی سومین مدال طلای المپیک ایران را کسب کرد
شنبه 30 مرداد 1395 - 07:33

حسن یزدانی آزادکار وزن 74 تیم ملی در بازی های المپیک ریو با پیروزی برابر انور گودیف روسی مدال طلای بازی های المپیک ریو را به گردن آویخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسن یزدانی در کشتی آزاد وزن ۷۴ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف روس، ایران را به هفتمین مدال و سومین طلای المپیک ریو رساند.

با مدال طلای یزدانی، ایران به رتبه ۲۴ رده‌بندی جهانی در المپیک صعود کرد. آخرین بار 16 سال پیش بود که ایران در کشتی آزاد مدال طلای المپیک را کسب کرد.

مبارزه فینال وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت 2 بامداد شنبه به وقت ایران در سالن کاری اوکا شهر ریو آغاز شد که «حسن یزدانی» دارنده مدال طلای جوانان جهان و نقره پیکارهای قهرمانی سال 2015 جهان برابر «انور گدویف» دارنده مدال برنز جهان از روسیه قرار گرفت. این بازی چندین‌بار بابت مصدومیت کشتی‌گیر روس متوقف شد.

کسب مدال برنز حسن رحیمی

در رقابت‌های روز جمعه، حسن رحیمی هم در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد، با پیروزی در دیدار رده‌بندی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو توانست مدال برنز ببرد.

رحیمی با بونه رودریگز از کوبا رقابت کرد و در حالی که هفت بر صفر پیش بود، توانست با ضربه فنی این رقابت را تمام کند و به برنز برسد.

او پس از ضربه فنی، از کشتی‌گیر کوبایی که روی تشک خوابیده بود دل‌جویی کرد؛ صحنه ای که مورد توجه گزارشگران قرار گرفت.

یزدانی پیش از این «گارنیک مناتساکانیان» حریف ارمنستانی خود را با پنج فیتیله پیچ زیبا شکست داده بود.

با احتساب این بازیها کاروان ورزشی ایران تاکنون هفت مدال شامل سه طلا از سوی، حسن یزدانی در وزن 74 کیلوگرم در کشتی آزاد، کیانوش رستمی و سهراب مرادی وزنه برداری در وزن های 85 و 94 کیلوگرم، چهار مدال برنز از سوی سعید عبد ولی و قاسم رضایی در وزن های 75 و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی، حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد و یک مدال برنز از سوی کیمیا علیزاده در تکواندو کسب کرده است. 

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها