درخواست صدر برای "قلع و قمع" کابینۀ عراق!

درخواست صدر برای
شنبه 30 مرداد 1395 - 11:37

مقتدی صدر رهبر جریان صدر، "قلع و قمع" کابینۀ کنونی و جایگزین کردن کابینه ای شایسته سالار و "تکنوکرات" را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقتدی صدر در پاسخ به سئوال یکی از پیروانش در خصوص رأی اعتماد پارلمان به پنج وزیر جدید کابینه گفت: با توجه به پافشاری همۀ فراکسیون ها به "غنیمت های سیاسی" خود و رها کردن منافع ملی، اجرای اصلاحاتی که حیدر العبادی نخست وزیر عراق منادی آن است، "شبه محال" خواهد بود، و گمان نمی کنم هیچ یک از سیاستمداران بتواند کمی از خودگذشتگی نشان دهد، زیرا کرسی، برای آن ها مهم تر از میهن و حتی بالاتر از دین و اعتقادات است.

به نوشتۀ وبگاه شبکه السومریه، مقتدی صدر تاکید کرد: سیاستمداران، اموال عراق را در میان خود تقسیم کرده اند و به همین سبب این کشور، در آستانۀ اعلام ورشکستگی قرار گرفته است. بنابراین اگر سیاستمداران از کرسی هایشان صرفنظر کنند – که چنین چیزی غیرممکن است – در این حالت نیز باید آن ها را محاکمه کرد تا اموالِ چپاول شده به صاحبانشان بازگردانده شوند و گرنه همۀ این اصلاحات سودی نخواهد بخشید.

صدر سپس محاکمۀ همه فاسدان در عراق، از زمان اشغال این کشور (2003) تاکنون را خواستار شد و هرگونه استثنا در این زمینه را غیرقابل قبول دانست.

نمایندگان پارلمان عراق، روز دوشنبه، به وزیران آموزش عالی، منافع آبی، نفت، ترابری، سازندگی و اسکان رأی اعتماد دادند. در این میان، یوسف الاسدی نتوانست رأی اعتماد پارلمان را برای تصدی وزارت بازرگانی به دست بیاورد.

205

پربیننده ترین خبرها