عربستان و آمریکا رکورددار تجارت مرگ درجهان

عربستان و آمریکا رکورددار تجارت مرگ درجهان
شنبه 30 مرداد 1395 - 13:36

عربستان سعودی پس از گذشت یک سال از تجاوز مستمر به یمن و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر از شهروندان این کشور، بنابر گزارش سالانه شرکت مشاوره ای IHS Inc رتبه اول جهانی در خرید سلاح در سال 2015 را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، در این گزارش تأکید شده است که حجم خرید سلاح توسط عربستان با 50 درصد افزایش به 9.3 میلیارد دلار رسیده است.
در گزارش سالانه شرکت IHS Inc آمده است که بازار جهانی سلاح در سال 2015 با رشدی برابر با 6.6 میلیارد دلار در مقایسه با سال 2014 به 65 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است.
در این گزارش، امریکا بزرگترین صادر کننده سلاح معرفی شده است. این کشور در سال 2015، 23 میلیارد دلار اسلحه به کشورهای مختلف فروخته است که 8.8 میلیارد دلار آن به خاورمیانه رسیده است.
در این بین عربستان به منظور جبران خسارت هایی که در نبرد با ارتش و کمیته های مردمی یمن در جیزان و نجران و عسیر متحمل شده، همچنان در حال بستن قراردادهای تسلیحاتی با متحد امریکایی خود است.
"ماجد الغیلی" روزنامه نگار یمنی در مطلبی در المنار با عنوان "عربستان بزرگ ترین وارد کننده سلاح و امریکا بزرگترین صادر کننده سلاح در سال 2015"، می نویسد: ناظران معتقدند عربستان بدون پشتیبانی لجستیکی امریکا و بدون قراردادهای تسلیحاتی با این کشور نمی توانست تجاوز به یمن را به مدت یک سال و نیم ادامه دهد.
در حالی که عربستان می کوشد به زعم خود به پیشروی به سوی صنعا ادامه دهد، ارتش و نیروهای مردمی یمن با حمله به مواضع نظامیان این کشور در جیزان و نجران و عسیر، درسی فراموش نشدنی به آنها داده و تلفات سنگینی به آنان وارد می کنند.

ارتش یمن تا کنون شمار قابل توجهی از متجاوزان را به اسارت خود گرفته است که در روزهای آینده آمار آنها مشخص خواهد شد.
عربستان می کوشد در رسانه های خود، به شهروندان و افکار عمومی این کشور چنین وانمود کند که جنگ در مرز بین این کشور و یمن و بین ریاض و نیروهای یمنی در جریان است، در حالی که در حقیقت جنگ تا عمق خاک عربستان پیش رفته و نظامیان این کشور را یکی یکی به کام مرگ می فرستد، و پیوسته خسارت های سنگینی به تجهیزات و زرهپوش ها و تانک های آنها وارد می کند.
رسانه های یمن به تازگی تصاویر جدیدی از روستاهای "قمر" و "الخل" در جیزان در داخل عربستان منتشر کرده اند که در آن تصاویر حدود 19 دستگاه ماشین آلات و تانک و زرهپوش سعودی دیده می شود که در جریان ضد حمله ارتش و نیروهای مردمی یمن طی روزهای گذشته منهدم شده اند.
208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها