47 سال از آتش زدن مسجد الاقصی گذشت

47 سال از آتش زدن مسجد الاقصی گذشت
يکشنبه 31 مرداد 1395 - 13:18

امروز مصادف با چهل و هفتمین سالروز آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در چنین روزی در سال 1969 یک صهیونیست استرالیایی به نام "مایکل دنیس" به عمد مسجد الاقصی را به آتش کشید و به بخشهای بسیاری از آن خسارت وارد کرد.
در آن حادثه بیش از 1500 متر مربع از این مسجد که 4400 مترمربع مساحت دارد، در آتش سوخت و خسارتهایی به ستونها، و آثار تاریخی و قدیمی آن وارد شد و 2 ستون اصلی گنبد فرو ریخت.
علاوه بر این خسارتهایی به گنبد داخلی و محراب و دیوارهای جنوبی مسجد الاقصی وارد شد، و 48 پنجره شکست و قالیچه ها و بسیاری از اشیاء تزئینی و نسخه های بسیاری از قرآن در آتش سوخت.
مقامات صهیونیست برای توجیه این رسوایی، عامل این آتش سوزی را بازداشت و به بهانه مشکلات روانی او را در بیمارستانی بستری و پس از مدت کوتاهی به استرالیا بازگرداندند.
این جنایت، با واکنش گسترده ای در جهان اسلام همراه شد و تظاهرات و راهپیمایی های اعتراض آمیز گسترده ای در کشورهای مختلف برگزار شد.
تأسیس سازمان همکاری اسلامی، یکی از پیامدها و واکنش کشورهای اسلامی به این جنایت بود.
درپی واکنش و اعتراض‌های گسترده مسلمانان، شورای امنیت سازمان ملل هم در اقدامی بی سابقه با صدور قطعنامه 271 این اقدام اهانت آمیز را محکوم کرد، و خواستار لغو همه تدابیر این رژیم علیه هویت قدس اشغالی، و رعایت همۀ بندهای توافقنامه ژنو و قوانین بین المللی درخصوص مناطق اشغالی شد.
با این حال، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی تا امروز همچنان ادامه دارد، و این رژیم به صورت سازماندهی شده روزانه درحال اعزام صهیونیست‌ها به داخل محوطه‌های مسجد الاقصی، و همچنین ادامه حفاری‌ها در زیر و اطراف مسجد الاقصی است؛ تا به آرزو و هدف دیرینه خود یعنی تخریب کامل مسجد الاقصی و ساخت معبد ادعایی خود به جای آن، دست یابد.

پربیننده ترین خبرها