آل‌خلیفه 70 روحانی شیعۀ بحرینی را احضار کرده است

آل‌خلیفه 70 روحانی شیعۀ بحرینی را احضار کرده است
يکشنبه 31 مرداد 1395 - 13:20

سازمان بحرینی – آلمانی حقوق بشر و دموکراسی اعلام کرد حکومت بحرین طی سه ماه گذشته با اقدامات خود بر بیانیه کارشناسان سازمان ملل درباره ظلم به شیعیان صحه گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از سایت "منامه پست"، سازمان بحرینی – آلمانی حقوق بشر و دموکراسی اعلام کرد مقامات بحرینی طی سه ماه گذشته، با احضار حدود 70 روحانی شیعه و بازداشت 20 عالم و 9 شاعر و بیش از 50 نفر از فعالان سیاسی و شهروندان عادی، بر بیانیه کارشناسان سازمان ملل درباره ظلم به شیعیان در بحرین صحه گذاشتند و ثابت کردند که ادعای حکومت این کشور درباره احترام به حقوق بشر دروغی بیش نیست.
این سازمان با صدور بیانیه ای در 19 آگوست 2016 اعلام کرد: "برخی از افرادی که احضار شده اند گفتند که فردی به نام ترکی ماجد، از آنها و تعدادی از روحانیان بازجویی کرده و آنها را مجبور کرده است تعهدنامه ای با مضمون عدم شرکت در تحصن مردمی در الدراز، امضا کنند.

در این تعهدنامه، از آیت الله شیخ عیسی قاسم به طور توهین آمیزی یاد شده است که این خود، گویای میزان لجاجت و اصرار حکومت بر اهانت به شخصیت های دینی شیعه است.
این سازمان خواستار توقف فوری حمله به شهروندان شیعه و رعایت حقوق مدنی، سیاسی و اجتماعی آنها به همان ترتیبی که در معاهدات داخلی و بین المللی آمده و پرهیز از دامن زدن به اختلافات مذهبی شده است.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها