سخنگوی وزارت خارجه:

استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان پایان یافت

استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان پایان یافت
دوشنبه 1 شهريور 1395 - 15:01

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از پایان استفاده روسیه از پایگاه هوایی نوژه در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از تسنیم، "بهرام قاسمی" دربارۀ استفادۀ روسیه از پایگاه نوژه اظهار داشت: درباره روسیه هم تفاهم بود که طرفین بعد از عملیات اطلاع رسانی کنند، که انجام گرفت.
وی تأکید کرد: روسیه نه در ایران پایگاه دارد و نه مستقر شده است. موضوعی بود که انجام گرفت و عجالتا پایان گرفت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص تشکیل مثلث ایران، سوریه و ترکیه گفت: در پرونده روابط ترکیه و ایران موضوعات زیادی وجود دارد که مسائل دو جانبه و منطقه‌ای است که یمن، عراق و سوریه و مدیترانه را در بر می‌گیرد که صحبت شده است. سوریه یکی از مسائل جدی است اما اینکه همکاری 3 جانبه داشته باشیم هنوز زود است. از گسترش روابط روسیه و ترکیه استقبال می‌کنیم که می‌تواند در جایی اشتراک نظر سه جانبه را داشته باشد اما اینکه کجا و کی مشخص نیست.
قاسمی در خصوص روابط با روسیه نیز گفت: در بعضی حوزه‌ها روابط ما راهبردی و بسیار نزدیک است، از جمله مبارزه با داعش؛ و چیزی که برای ما مهم است که برای آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و در این خصوص تفاهمی برای اقدامات مشترک داشتیم.
وی تأکید کرد: استفاده (روسیه) از فضای، ما با اطلاع و اجازه قبلی، و برای برخورد با تروریسم بوده است.

قاسمی افزود: آنچه که منطقه را ناامن می کند و همچنین امنیت ایران برای ما مهم است و برای تامین امنیت کشور از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
قاسمی تصریح کرد: در این زمینه نوعی تفاهم با طرف روسی داشتیم برای این که به طور مشترک اقداماتی انجام دهیم یکی از آن ها این بود که با مجوز و اطلاع قبلی و درخواست روس ها به آن ها اجازه دهیم از فضا و تسهیلات ایران استفاده کنند تا بتوانند در منطقه ناامن سوریه که هدف و خواسته خود ما است، مبارزه کنند.

* عربستان دست به اعمال نابخردانه و هیجانی می‌زند
بهرام قاسمی در خصوص اخباری مبنی بر دعوت از سرکرده منافقین به عربستان و اقدامات ضد ایرانی عربستان گفت: عربستان متاسفانه علیرغم میل باطنی ما دچار یک توهم جدی است، که با توجه به مسائل درونی و خارجی خود دست به اعمال نابخردانه و هیجانی می‌زند که راه به جایی نخواهد برد. از نظر ما این موضوع هیچ جای تعجب ندارد و امیداورم به عقلانیت باز گردد.
* عربستان به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود است
قاسمی در واکنش به ادعای سفیر عربستان در بغداد مبنی بر تلاش ایران برای ترور وی نیز گفت: از این حرف‌ها بخصوص از سوی عربستان زیاد زده می‌شود تا بر مشکلات و شکست‌های خود در یمن، سوریه و منطقه سرپوش بگذارد.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها