قدردانی از حمایت ایران از توافق ملی دریمن

قدردانی از حمایت ایران از توافق ملی دریمن
دوشنبه 1 شهريور 1395 - 17:56

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن از دیدار خود با برخی از مسئولان ایرانی در صنعاء و بررسی اوضاع و تحولات فعلی یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " محمد عبدالسلام " سخنگوی رسمی جنبش انصارالله در یمن در صفحه شخصی اش با اشاره به دیدار صبح امروز خود با رئیس بخش خلیج فارس دروزارت امور خارجه ایران و سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء نوشت:" از مسئولان ایرانی به علت حمایت از توافق ملی و تشکیل شورای عالی سیاسی یمن به عنوان گامی مهم در مسیر پیشرفت به سمت صلح و کاهش سختی های ظالمانه علیه مردم یمن از سوی عده ای افراد فاسد که درصدد مصادره حقوق مردم یمن بودند و ادعای مشروعیت داشتند، تشکر کردیم".

وی افزود: " وجود ظلم وستم علیه مردم یمن و عده ای افراد فاسد که درصدد مصادره حق و حقوق مردم یمن بودند، اقتضا می کرد که اقداماتی اثرگذار برای سر و سامان دادن به وضعیت موسسات و نهادهای داخلی در یمن به منظور مقابله با چالش های اوضاع انسانی و اقتصادی ایجاد شده از سوی قدرت های متجاوز و مزدورانشان صورت گیرد.

عبدالسلام همچنین گفت که دراین دیدار، روند رایزنی هایی که با نظارت سازمان ملل صورت می گیرد و موانعی که از سوی قدرت های متجاوز در مسیر صلح ایجاد شده است، بررسی شد.

وی با اشاره به خواست طرف یمنی برای گفت و گو، تفاهم و ارائه راه کارهای مسالمت آمیز، گفت: ما از برقراری صلح عادلانه و همه نقطه نظرات و پیشنهادهای منصفانه دراین مسیر حمایت می کنیم".

215-9

 

پربیننده ترین خبرها