لاریجانی در صحن علنی مجلس:

پروازهای روسیه در پایگاه همدان متوقف نشده

پروازهای روسیه در پایگاه همدان متوقف نشده
سه شنبه 2 شهريور 1395 - 10:01

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پایگاه هوایی همدان پایگاهی به هیچ قدرتی داده نشده است، گفت: پرواز هواپیماهای روسیه در پایگاه همدان به منظور سوخت‌گیری بوده و متوقف هم نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس (2 شهریور 95) در تذکری به هیئت‌رئیسه مجلس گفت: مطابق اصل 69 قانون اساسی که می‌گوید در شرایط اضطراری در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند به تقاضای رئیس‌جمهور یا یکی از وزرا یا 10 نفر از نمایندگان جلسه غیرعلنی تشکیل می‌شود.
وی افزود: در جلسه قبل تقاضایی را به امضای 20 نفر از نمایندگان به هیئت‌رئیسه تقدیم کردیم تا برای ارائه توضیحات مسئولین ذیربط در خصوص دلایلی که ایجاب کرده است پایگاه نظامی خود را در اختیار یکی از قدرت‌های جهانی بگذاریم جلسه‌ای را داشته باشیم و در خود تقاضا نیز آورده شده بود که برای اینکه ما نمایندگان در جریان این ضرورت‌ها قرار بگیریم و این کار برای هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر و هم‌گرایی بیشتر بین قوا انجام شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید این تقاضا تعیین تکلیف شود و ما علی‌رغم اینکه اعلام شده است پرواز هواپیماهای روسیه از خاک ایران متوقف شده کماکان تقاضای ما برقرار است و تقاضای جلسه غیرعلنی برای این موضوع داریم. از آنجایی که آقای وزیر گفته است ممکن است این ضرورت اقتضا کند و مجددا این پروازها از سر گرفته شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم تهران اظهار داشت: پروازهای هواپیماهای روس از پایگاه هوایی همدان متوقف نشده و ما و روسیه در مبارزه با تروریست با هم متحد هستیم و این اتحاد هم به نفع مسلمانان منطقه است و در پایگاه همدان هم در مبارزه با تروریست با هم اتحاد داریم که این اتحاد به نفع مسلمانان منطقه است، و پایگاه همدان هم به هیچ کشوری داده نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

پربیننده ترین خبرها