روسیه : همچنان از پایگاه همدان استفاده خواهیم کرد

روسیه : همچنان از پایگاه همدان استفاده خواهیم کرد
سه شنبه 2 شهريور 1395 - 11:39

روسیه اعلام کرد که جنگنده هایش پس از برخاستن از پایگاه همدان در ایران به سوی سوریه حرکت و مواضع تروریست ها را به شدت بمباران کردند و درپی پایان یافتن مأموریت خود به روسیه برگشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، ایگور کناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز (دوشنبه) اعلام کرد : همه جنگنده هایی که در عملیات بمباران مواضع تروریست ها در سوریه مشارکت کرده بودند ، هم اکنون در خاک روسیه هستند.
کناشنکوف افزود: بازگشت جنگنده های روسی از پایگاه همدان ایران به روسیه درپی موفقیت آنها در اجرای مأموریت جنگی خود انجام شد.
کناشنکوف خاطرنشان کرد: نیروهای هوا و فضای روسیه براساس توافقنامه های دوجانبه تهران و مسکو درباره مبارزه با تروریسم و با توجه به تحولات میدانی سوریه در آینده نیز از پایگاه همدان استفاده خواهند کرد.
لوان ژاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز اعلام کرد که مسکو هیچ مانعی برای استفاده نیروهای هوا و فضای روسیه از پایگاه همدان در آینده نمی بیند.
ژاگاریان در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس اظهار داشت: هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اگر مسئولان کشورهای ما (روسیه و ایران) این امر (همکاری) را لازم و مفید بدانند و توافقنامه هایی در این زمینه حاصل شود، هیچ چیزی نمی تواند مانع این امر شود.
اینترفاکس همچنین به نقل از منبعی خبری در ایران گزارش داد که عدم استفاده روسیه از پایگاه همدان در این زمان به معنی تغییر دیدگاه ایران درخصوص مساله همکاری تهران و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی نیست .
این منبع افزود : سخن مسئولان ایرانی درباره عدم استفاده موقت روسیه از پایگاه همدان بیانگر پایان یافتن مأموریت اخیر جنگنده های روسیه در سوریه است .
منبع مذکور که نامش فاش نشده است ، اعلام کرد : روسیه با تصمیم خود موقتاً از پایگاه همدان استفاده نمی کند و مساله منع روسیه از استفاده از این پایگاه یا نیمه تمام گذاشتن عملیات اخیرش در سوریه صحت ندارد. ایران روسیه را از استفاده از زیرساخت هایش منع نمی کند و همچنان آماده واگذاری زیرساخت هایش در همدان و مناطق دیگر به جنگنده های روسیه برای استفاده از آن است. 
جنگنده های راهبردی روسیه هفته گذشته از پایگاه همدان برای بمباران مواضع تروریست ها در سوریه استفاده کردند زیرا با استفاده از این پایگاه سوخت کمتری مصرف می کنند و می توانند تجهیزات جنگی و مهمات بیشتری را حمل کنند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بمب افکن های راهبردی دورپرواز تو – 22 ام 3 و سو – 34  این کشور روزهای سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته 3 بار مواضع تروریست ها را در سوریه شدیداً بمباران کردند .

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز امروز با بیان اینکه در پایگاه هوایی همدان پایگاهی به هیچ قدرتی داده نشده است، گفت: پرواز هواپیماهای روسیه در پایگاه همدان به منظور سوخت‌گیری بوده و متوقف هم نشده است.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها