دیده بان حقوق بشر:

نظام بحرین روحانیون شیعه را تحت فشار گذاشته است

نظام بحرین روحانیون شیعه را تحت فشار گذاشته است
سه شنبه 2 شهريور 1395 - 15:03

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که نظام حاکم بحرین روحانیون شیعه را تحت فشار گذاشته است و حقوق آنها را پایمال می کند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی در سایت اینترنتی خود اعلام کرد: دادگاهی در بحرین روز 18 اوت 2016 شیخ علی حمیدان را به اتهام مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز و تجمع مقابل منزل آیت الله علی سلمان در روستای الدراز به یک سال حبس محکوم کرد.

در این گزارش آمده است، بحرینی ها، در اعتراض به سلب تابعیت آیت الله علی سلمان مقابل منزل ایشان تجمع و تصحن می کنند. نظام آل خلیفه ژوئن گذشته تابعیت آیت الله علی سلمان را با هدف زمینه چینی برای اخراج وی از بحرین سلب کرد .
دیده بان حقوق بشر در گزارش خود افزود: هفت نفر از روحانیون شیعه بحرین که هیئتی از سازمان دیده بان حقوق بشر با آنها مصاحبه کرد، گفتند که نظام حاکم به آنها اتهام تجمع غیرقانونی وارد و از آنها بازجویی کرده است .
جو استورک معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: نظام حاکم بحرین، پس از زندانی یا تبعید کردن مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی هم اکنون روحانیون شیعه را هدف گرفته است. به نظر می آید که در بحرین آتش جنگ طایفه ای روشن خواهد شد، زیرا نظام منامه بی هیچ قید و بندی درپی به راه انداختن چنین جنگی است و می خواهد صدای میانه رو ها را خفه کند.
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که نظام حاکم بحرین از ژوئن گذشته تاکنون حداقل 56 روحانی شیعه این کشور را محاکمه یا از آنها بازجویی کرده است .
استورک خاطرنشان کرد: پیگرد قضایی و بازجویی روحانیون شیعه بحرین، جدیدترین اقدام نظام حاکم برای سرکوب مخالفان و جلوگیری از تجمع و تظاهرات مسالمت آمیز است.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها