چندین کشته و مجروح بر اثر زلزله در ایتالیا

چندین کشته و مجروح بر اثر زلزله در ایتالیا
چهارشنبه 3 شهريور 1395 - 10:49

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی بیش از ۶ ریشتر مرکز ایتالیا را لرزاند. پلیس و منابع محلی از کشته‌شدن دست‌کم ۵ نفر و تخریب چندین ساختمان خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز ایتالیا حدود ساعت ۳ و نیم بامداد چهارشنبه (۲۴ اوت/ ۳ شهریور - به وقت محلی) به شدت لرزید. این زمین‌لرزه در مناطق مرکزی کوهستان‌های آپنینی بیشترین خسارت را بر جا گذاشته است.
خبرگزاری دویچه وله "آلمان" تأکید کرد که مرکز لرزه‌نگاری پستدام در این کشور، شدت زلزله را ۱/ ۶ ریشتر و مرکز آن را در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین اعلام کرده است. مرکز زمین‌شناسی آمریکا بزرگی زلزله را ۲/ ۶ ریشتر اعلام کرده است.
خبرگزاری "آنسا" ایتالیا هم خاطرنشان کرد که شهر "اکامولی" در حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق رم مرکز زلزله بوده اما لرزش زمین در رم هم احساس شده است.
آنسا به نقل از پلیس گزارش داد که یک زوج سالمند در جریان این زلزله در محل زندگی‌شان جان سپرده‌اند.
شبکه خبری "RaiNews24" ایتالیا به نقل از شهردار "آماتریس" خبر داد: «نیمی از محل دیگر وجود خارجی ندارد. مردم زیر آوار هستند». بر این اساس، خیابان‌ها مسدود شده‌اند و جریان برق قطع شده است. آماتریس در نزدیکی اکامولی قرار دارد. شهردار این شهر خواستار کمک هوایی شد.
دولت ایتالیا اعلام کرد که کمیته اضطراری تشکیل شده است.
بر اساس نخستین اخبار، در مناطق مختلفی ساختمان‌ها آسیب دیده‌اند. یک مقام محلی شدت زمین‌لرزه را با زمین‌لرزه شدید سال ۲۰۰۹ در شهر لاکوئیلا مقایسه کرده است. در آن زمان بیش از ۳۰۰ نفر کشته شدند. پیش‌بینی می‌شود شمار قربانیان در زمین‌لرزه بامداد چهارشنبه کمتر باشد، زیرا منطقه جمعیت کمتری دارد. لاکوئیلا با مرکز زلزله‌ی بامداد چهارشنبه چندان فاصله ندارد.
چندین پس‌لرزه‌ هم به وقع پیوسته است. رم، پایتخت ایتالیا، ساعت ۴ و نیم بامداد هم بار دیگر لرزید. بنابر اعلام مرکز زمین‌شناسی آمریکا، یکی از پس‌لرزه‌ها ۵/۵ ریشتر شدت داشته است.
ایتالیا در منطقه‌ای زلزله‌خیز واقع شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها