نمایندۀ سوریه مطرح کرد:

بی‌تفاوتی سازمان ملل دربارۀ سلاح شیمیایی تروریست‌ها

بی‌تفاوتی سازمان ملل دربارۀ سلاح شیمیایی تروریست‌ها
چهارشنبه 3 شهريور 1395 - 13:53

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از بی‌تفاوتی این سازمان درخصوص سلاح شیمیای گروه های تروریستی، اعلام کرد که معایب موجود در قطعنامه 1540 زمینه را برای دست یابی تروریست ها به سلاح های کشتار جمعی فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار جعفری در جلسه شورای امنیت برای بررسی قطعنامه 1540 گفت : گروه های تروریستی جنایتکار در سوریه با حمایت کشورهای عربی و منطقه ای و همدستی سرویس های اطلاعاتی کشورهای بانفوذ سازمان ملل که برخی از این کشورها عضو شورای امنیت هستند، بارها از مواد شیمیایی برای کشتار مردم عادی و نظامیان استفاده کرده اند که این امر نقض آشکار قطعنامه 1540 است.
جعفری افزود : گروه های تروریستی روز 13 ژوئن 2016 گلوله ای حاوی مواد شیمیایی به سوی محل استقرار تعدادی از نیروهای ارتش سوریه در منطقه حوش القاره شلیک کردند، و روز 2 اوت گذشته نیز منطقه العوامید در شهر حلب قدیم را با گلوله های حاوی مواد شیمیایی هدف قرار دادند که در بر اثر آن 6 نفر از اهالی کشته و 20 نفر دیگر دچار خفگی شدند.
نماینده سوریه در سازمان ملل افزود : برخی از اعضای شورای امنیت همچنان گروه های تروریستی را که در این حملات شیمیایی دست داشتند "مخالفان میانه رو" می خوانند و برای طولانی تر کردن بحران سوریه به هر قیمتی از این " مخالفان تروریست مزدور " حمایت تسلیحاتی و مالی می کنند .
جعفری خاطرنشان کرد: با وجود آشکار شدن واقعیت تلاش گروه های تروریستی برای قاچاق مواد شیمیایی خصوصاً گاز سارین از خاک ترکیه به سوریه، و انتشار گزارش های موثقی درباره دست داشتن کشورهای خاصی در حمله شیمیایی به منطقه خان العسل در حومۀ جنوبی حلب و مناطقی در حومۀ دمشق در روز 21 اوت 2013 شورای امنیت هیچ واکنشی نشان نداد.
سازمان منع سلاح های شیمیایی هفته اول اوت گذشته دربارۀ خبر وقوع حملات شیمیایی جدید در شهر حلب ابراز نگرانی کرد .
روسیه نیز از سازمان منع سلاح های شیمیایی خواست که تحقیقات خود را درباره حملات شیمیایی جدید سوریه آغاز کند.

جعفری همچنین تأکید کرد که سوریه سازمان ملل متحد را درخصوص اقدامات گروه های مسلح درساخت سلاح شیمیایی مطلع کرده، ولی این سازمان در این زمینه اقدامی نکرده است.

 

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها