سایت انگلیسی "میدل ایست آی" منتشرکرد:

تشدید بحران بیکاری و اخراج کارگران خارجی درعربستان

تشدید بحران بیکاری و اخراج کارگران خارجی درعربستان
چهارشنبه 3 شهريور 1395 - 16:20

کارگران خارجی شاغل در شرکت های مختلف عربستان سعودی به دلیل بحران اقتصادی این کشور، چندین ماه است حقوق دریافت نکرده و با خطر گرسنگی مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت انگلیسی "میدل ایست آی"، کارکنان خارجی شرکت های مختلف از جمله "بناء" و " سماک " در عربستان با درخواست کمک فوری تاکید کردند که به دلیل دریافت نکردن دستمزد و نداشتن مجوز خروج از کشور، در تنگنای شدید قرار گرفته و با خطر گرسنگی و مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می کنند.

به نوشته این سایت انگلیسی درحالی که کارگران خارجی بین 5 تا 19 ماه حقوق دریافت نگرفته اند، دولت عربستان و سفارت خانه های کشورشان برای حل این بحران اقدامی نکرده اند.

مقام های کشورهای پاکستان، هند و فیلیپین که حدود 30 هزار مهاجر در عربستان دارند، از تلاش برای حل مشکلات شهروندانشان را در شرکتهایی مثل شرکت "بن لادن" و "سعودی اوجیه" خبرداده اند،  در حالی که کارکنان شرکتهای کوچکی مثل "سماک"، کمکهای بسیار ناچیزی دریافت کرده و کمتر به انها توجه شده است.

در همین خصوص یکی از کارکنان پاکستانی شرکت "سماک" که از 10 ماه پیش حقوق نگرفته است گفت که هیچ کس کمکی به آنها نمی کند چون در شرکتهای بزرگ عربستان کار نمی کنند.

سایت "میدل ایست آی"، به نقل از یکی از مهندسان همین شرکت به نام "محمد بار" که از دو سال پیش درآن کارمی کند گزارش کرد که تمام توجه ها به شرکت های بزرگ معطوف است.

دستورات شاه سعودی
این در حالی است که سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی، پیش از این به وزیر کار و توسعه اجتماعی این کشور دستور داده بود برای انتقال کارگران هندی و دیگر کارگران خارجی که مایل به خروج از عربستان هستند، مساعدت و با سازمان کل خطوط هوایی عربستان هماهنگی کند.

208-211-9

پربیننده ترین خبرها