نیروهای مردمی عراق از سفیر سعودی شکایت کردند

نیروهای مردمی عراق از سفیر سعودی شکایت کردند
چهارشنبه 3 شهريور 1395 - 18:09

فرماندهی لشکر ابوالفضل العباس(ع )، از شاخه های بسیج مردمی عراق، از ثامر السبهان سفیر سعودی در این کشور شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، به دنبال اتهام واهی "ثامر السبهان" سفیر عربستان سعودی در عراق، مبنی بر برنامه ریزی دبیرکل نیروهای "ابوالفضل العباس" برای ترور وی، فرماندهی این نیروها از او شکایت کرد.

"سومر نیوز" در گزارشی نوشت که شیخ اوس الخفاجی، دبیرکل نیروهای ابوالفضل العباس(ع)، ضمن محکوم کردن ادعای واهی سفیر سعودی در عراق دربارۀ برنامه ریزی نیروهای بسیج مردمی برای ترور وی، از او شکایت کرد.

این منبع افزود: «الخفاجی ضمن این که با قاطعیت تمام ادعاهای واهی ثامر السهبان سفیر سعودی را رد کرده و از وی خواسته است تا ادعاهای خود را ثابت کند، خاطرنشان کرده که او پا را از حریم کاری خود فراتر گذاشته است و همواره اتهاماتی علیه نیروهای بسیج مردمی عراق مطرح می کند».

به گفته منابع آگاه، الخفاجی چندبار با مسئولان پارلمان و دولت عراق تماس گرفته و از آنها خواسته است که متحد و همصدا در کنار نیروهای مردمی بایستند و سفیری را جایگزین ثامر السبهان کنند که در امور داخلی عراق دخالت نکند یا این که سفارت بی فایده و فتنه انگیز سعودی در عراق را تعطیل کنند.

الخفاجی یکی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق است و تا کنون در چندین عملیات علیه داعش در کمربند امنیتی بغداد و مناطق غربی عراق شرکت کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط سعودی، پیشتر با انتشار اطلاعاتی  و انتساب آن به منابع عراقی، ادعای طرح ترور ثامر السبهان از سوی نیروهای مردمی عراق را مطرح کرده بود. پس از آن، سفیر سعودی در عراق نیز در گفت وگو با شبکۀ اسکای نیوز عربی این ادعای واهی را تکرار کرد.

216-220-9

پربیننده ترین خبرها