واکنش احزاب مخالف به دخالت نظامی ترکیه درسوریه+فیلم

پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 13:02

احزاب مخالف ترکیه از تجاوز نظامی این کشور به اراضی سوریه و نقض حاکمیت این کشور انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احزاب مخالف ترکیه، دخالت نیروهای نظامی این کشور دراراضی سوریه به بهانه مبارزه با تروریست های گروه داعش را به منزله نقض قوانین بین المللی دانستند.
" سيلين ساياک " سخنگوی حزب مخالف جمهوری خواه خلق ترکیه گفت:" با قاطعیت به نقض حاکمیت سوریه از سوی ترکیه اعتراض داریم وهمچنین از حمایت دولت آنکارا از گروه های تروریستی مسلح در داخل اراضی ترکیه انتقاد می کنیم".
وی افزود:" اگر دولت ترکیه در مبارزه با داعش صادق است، در وهله اول از آن می خواهیم که از حمایت مالی و تسلیحاتی داعش و عناصر داوطلب ترک دست بردارد".
ناظران معتقدند که یورش نظامی ترکیه به داخل خاک سوریه با اظهارات و اهداف دولت ترکیه مبنی بر عقب نشینی از سیاست های خصمانه اش مقابل دمشق تعارض دارد و نشان می دهد که این کشور همچنان به اشتباه هایش با روشی متفاوت ادامه می دهد.
" ایهان بیلگان" سخنگوی رسمی حزب خلق های دموکراتیک ترکیه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبکه العالم گفت :" حال که آزادسازی جرابلس از دست داعش به این سادگی و آسانی بود، سوال اینجاست که چرا ترکیه از مدت ها پیش به فکر مبارزه با داعش در مرزهایش نیفتاده بود. آنچه اکنون روی می دهد، تغییر نقش است یعنی پایان یافتن نقش داعش در مرزها و تحویل آن به گروه های تروریستی است که تحت حمایت ترکیه قرار دارند و ازاین کشور دستور می گیرند.
درهمین ارتباط، " آرمان جیتا" تحلیلگر سیاسی گفت:" اگر ترکیه درتمایل خود برای حفظ تمامیت سوریه برحق است، ابتدا بایست مرزهای خود را به روی تروریست ها می بست و به آن ها اجازه ورود به خاک سوریه را نمی داد.
وی افزود:" داعش به وسیله ای تبدیل شده است که همه کشورها از آن برای دخالت در سوریه و تعرض به خاک آن استفاده می کنند".
مخالفان ترک معتقدند که دولت حزب عدالت و توسعه به علت وجود منافع مشترک با داعش ، هیچ گونه تدابیر جدی ضد این گروه به کار نگرفته است و خطری که امنیت ملی را تهدید می کند، با تداوم فعالیت های تروریستی درترکیه که بهای زیادی بابت دخالت هایش در سوریه می پردازد، افزایش خواهد یافت".
به اعتقاد ناظران، احزاب مخالف ترکیه با هرنوع دخالت این کشوردر اراضی کشورهای همسایه مخالف هستند و آنرا به منزله نقض حاکمیت و قوانین بین المللی می دانند و معتقدند که این مساله پیامدهای منفی را بر ترکیه و امنیت و ثبات این کشور خواهد داشت.

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها