به جای متهم کردن دمشق؛

مسکو: واشنگتن به وعده‌هایش عمل کند

مسکو: واشنگتن به وعده‌هایش عمل کند
پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 18:13

العالم ـ وزیر خارجه روسیه از واشنگتن خواست تا به جای متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح های شیمیایی، به وعده هایش مبنی بر جدا کردن تروریستها از مخالفان سوریه عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، سرگئی لاوروف، امروز پنجشنبه، در یک گفتگوی مطبوعاتی در واکنش به پیشنهاد آمریکا به روسیه و ایران برای بازخواست دولت سوریه به سبب استفاده از سلاح های شیمیایی، گفت: آمریکایی ها باید به وعده هایشان در ماه ژانویه مبنی بر جداسازی مخالفان وابسته به خود از تروریستها عمل کنند. آنها نمی خواهند دست به این اقدام بزنند؛ آیا توانایی انجام آن را ندارند یا خود تمایلی ندارند.  

به نوشته روسیا الیوم، "ند برایس" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پیش از این درباره محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی دمشق سخن رانده و مدعی شده بود: نمی توان منکر شد که دولت سوریه با نقض معاهده منع گسترش سلاحهای شیمیایی و قطعنامه شورای امنیت 2118 ، بارها از گاز کلر علیه شهروندانش استفاده کرده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: به همکاری با شرکای بین المللی به منظور بازخواست عاملان این جنایت از طریق راهکارهای دیپلماتیکِ مناسب، بویژه در چارچوب سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، ادامه خواهیم داد.

وی از تمام کشورهای عضو سازمان ملل و طرفهای معاهده از جمله روسیه و ایران خواست تا در این تلاشها سهیم شوند. 

برایس اظهار داشت که نتایج تحقیقات سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی به تمام کشورها فرصتی جدید می دهد تا یکصدا این جنایتهای وحشیانه را محکوم کرده و تاکید کنند که استفاده از سلاح های شیمیایی به هیچ وجه غیرقابل قبول است.

الکسی لامیک معاون سفیر فرانسه در سازمان ملل هم روز چهارشنبه گذشته، اعلام کرده بود که گزارش سازمان ملل آشکارا تاکید می کند که "دولت سوریه" و گروه داعش در سالهای 2014 و 2015 دست به حملات شیمیایی در سوریه زدند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها